Wygląda na to, że sytuacja na rynku gier wideo jest trudniejsza, niż można było się spodziewać, bo najwyraźniej cztery skasowane w ubiegłym roku gry - w tym Splinter Cell VR i Ghost Recon Frontline - to wciąż za mało. Ubisoft podzielił się właśnie rozczarowującymi z punktu widzenia graczy i inwestorów informacjami, że na skutek „wymagających warunków rynkowych” zmuszony jest ponownie opóźnić długo wyczekiwane Skull and Bones oraz anulować trzy kolejne, niezapowiedziane jeszcze projekty.
Oznacza to, że „piracka” produkcja z otwartym światem nie zadebiutuje 9 marca, które według ostatnich doniesień było bardzo prawdopodobną datą i gracze muszą uzbroić się jeszcze w sporo cierpliwości, bo chociaż niebawem dostaną podobno możliwość sprawdzenia wersji beta, to premiery należy się spodziewać nie wcześniej niż latem.
Ubisoft zmuszony jest ponownie opóźnić długo wyczekiwane Skull and Bones oraz anulować trzy kolejne, niezapowiedziane jeszcze projekty.
Ubisoft podkreśla w swoim oświadczeniu, że jest to wynikiem trudnej sytuacji rynkowej, w tym przeszkód makroekonomicznych oraz gorszych od spodziewanych wyników takich gier, jak Mario + Rabbids: Sparks of Hope oraz Just Dance 2023. W związku z tym zmuszony była zrewidować spodziewane wyniki finansowe i zamiast 10% poprawy w ujęciu rok do roku, oczekuje teraz spadku na poziomie 10%. Jak tłumaczy tę sytuację współzałożyciel i CEO firmy, Yves Guillemot, zapowiadając przy okazji pewną zmianę strategii:
Jesteśmy wyraźnie rozczarowani naszym ostatnimi wynikami. (...) Mimo doskonałych ocen i przyjęcia przez graczy oraz ambitnego planu marketingowego byliśmy zaskoczeni słabymi wynikami Mario + Rabbids: Sparks of Hope w ostatnich tygodniach 2022 roku i na początku stycznia. Just Dance 2023 również wypadło słabiej. Dlatego też, za zgodą Rady Dyrektorów, podejmujemy dziś dodatkowe ważne decyzje strategiczne i operacyjne. (...) Oczekujemy, że nasza strategia będzie polegać na tworzeniu długotrwałych gier na żywo i przekształcaniu naszych największych marek w prawdziwie globalne fenomeny z wieloma ofertami na różnych platformach i modelach biznesowych, aby ostatecznie wygenerować znaczącą wartość dodaną, przy silnym wzroście przychodów i przychodów operacyjnych w nadchodzących latach.
Frédéric Duguet dodał jednak, że katalog gier Ubisoftu na lata 2023-24 wciąż jest bardzo mocny i zawiera takie gry, jak Assassin’s Creed Mirage, Avatar: Frontiers of Pandora, Skull and Bones i inne niezapowiedziane gry premium, w tym jedną AAA. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że ich realizacja pójdzie sprawniej niż „piratów”, bo chociaż Ubisoft zaprasza na najbliższy piątek na godz. 17:00 na wydarzenie poświęcone Skull and Bones zatytułowane The Deck, to wszyscy powoli zaczynają mieć dość tej przedłużającej się telenoweli.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Skull and Bones ponownie opóźnione. Ubisoft kasuje trzy niezapowiedziane jeszcze gry