Dziesiątki niedawno zgłoszonych patentów ujawniły, że Meta Platforms Inc. planuje śledzić mimikę twarzy i ruchy oczu użytkowników, a także pozy ciała. Wszystko po to, by m.in. przesyłać lepiej dopasowane reklamy.
Patenty ujawniają, że Meta chce wykorzystać dane biometryczne do tworzenia bardziej naturalnie wyglądających awatarów przy użyciu rozszerzonej rzeczywistości lub rzeczywistości wirtualnej. Podobno firma pracuje nad „silnikiem personalizacji awatarów”, który tworzyłby awatary 3D na podstawie zdjęć użytkowników. Firma planuje również zarabiać na metaverse, tworząc „wirtualne sklepy” do sprzedaży towarów sponsorowanych przez reklamy w oparciu o dane użytkowników.
Śledzenie wyrazu twarzy, pozycji ciała, czy kierunku patrzenia - a wszystko to, by przesyłać lepiej dopasowane reklamy. Oto co chce Facebook osiągnąć z metaverse.
Financial Times ujawnia również patent na system, który potrafi wykrywać wyraz twarzy użytkownika za pomocą jego zestawu VR. System może następnie analizować wyrażenia i „dostosowywać treści medialne”. Kolejne zgłoszenie patentowe dotyczy „nadającego się do noszenia systemu czujników magnetycznych”, które użytkownik może umieścić wokół tułowia w celu „śledzenia pozycji ciała”.
Kolejny patent na zestaw VR może sprawić, że użytkownicy zobaczą jaśniejszą grafikę w miejscu, gdzie akurat patrzą. W każdym z przypadków firma będzie zbierać dane o użytkownikach w celu większej personalizacji treści reklam. "Dla nas model biznesowy w metaverse opiera się na handlu" — powiedział Financial Times Nick Clegg, szef ds. globalnych w Meta. Dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg, powiedział wcześniej, że firma będzie inwestować 10 miliardów dolarów rocznie przez następne 10 lat w technologię metaverse.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Śledzenie wyrazu twarzy w celach reklamowych? Zapraszamy do metaversum w wykonaniu Facebooka