Chociaż smartfony zaliczyły spory progres na przestrzeni lat, a dziś są naszpikowane nowoczesnymi technologami w tym sztuczną inteligencją, to Amerykanie nie podzielają tego entuzjazmu.
Według American Customer Satisfaction Index (ACSI) satysfakcja z posiadania smartfonów spadła aż o 4% w porównaniu z rokiem ubiegłym i wynosi obecnie 78 punktów na 100 możliwych. To najniższy wynik dla branży od dekady oraz mocny kontrast w stosunku do rekordowego wyniku z 2024 r.
Ludzie odczuwają coraz mniejszą satysfakcję z posiadania smartfona
Z ankiety, w której udziało wzięło prawie 27,5 tysiąca konsumentów wynika, że to czy dany sprzęt posiada rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji nie jest tak istotne. Dla większości ankietowanych kluczowe nadal pozostają podstawowe funkcje – żywotność baterii, jakość połączeń i wygoda użytkowania, a nie nowinki technologiczne pokroju AI, którymi coraz częściej smartfony są naszpikowane.

Zdjęcia: ACSI
Jak zauważył Forrest Morgeson z ACSI, mimo że marki prześcigają się w dodawaniu nowych funkcji, ludzie wciąż oceniają telefony według tego, jak dobrze spełniają swoje podstawowe zadania. Jeżeli chodzi o marki, w oczach konsumentów najlepiej wypadają Apple oraz Samsung, choć obie odnotowały niewielki spadek popularności.
W ankiecie zauważono również rosnącą przepaść między użytkownikami smartfonów obsługujących sieć 5G a tymi, którzy nadal korzystają ze starszych technologii. Ci pierwsi wciąż są zadowoleni, natomiast osoby używające urządzeń z 4G lub jeszcze starszymi standardami oceniły swoje doświadczenia znacznie niżej.
Najlepiej ocenionymi elementami smartfonów pozostają jakość połączeń. Z kolei najgorzej wypada żywotność baterii, co powinno być sygnałem ostrzegawczym dla producentów, którzy coraz bardziej obciążają swoje urządzenia energożernymi funkcjami.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Smartfony coraz mądrzejsze, a użytkownicy coraz bardziej sfrustrowani