Właściciele smartfonów Google Pixel zgłaszają dziwne zachowanie swoich urządzeń związane z aplikacjami, które po zamknięciu samoczynnie się otwierają. Wiele osób zauważyło, że po zamknięciu danego programu na przykład Instagrama, ten uruchamia się znów, kiedy ktoś przechodzi do innej aplikacji.
Problem ten jest widoczny szczególnie w Pixelach 8 oraz Pixelach 10 Pro XL. Wszystko zaczęło się od wątku na Reddicie, gdzie użytkownicy podzielili się swoimi doświadczeniami. Jeden z nich opisał, jak na jego Pixelu, po zamknięciu Instagrama, aplikacja ta automatycznie otwierała się, gdy chciał przejść do Twittera. Problem ten trwa już od sześciu miesięcy. Inni w tym posiadacze modeli Pixel 8 Pro i Pixel 10 Pro XL zaczęli zgłaszać podobne problemy, co sugeruje, że jest to powszechny błąd związany z oprogramowaniem.
Google milczy, użytkownicy znaleźli rozwiązanie na własną rękę
Błąd ten jest obecny od miesięcy, a Google nie spieszy się z jego rozwiązaniem. Firma nie zareagowała, więc społeczność musiała sama znaleźć tymczasowe rozwiązanie. Należy przed otworzeniem kolejnej aplikacji chwilę zaczekać lub powrócić do paska zadań i ponownie otworzyć program. Niestety nie jest to opcja, której oczekują użytkownicy wydający na swój smartfon kilka tysięcy złotych. Choć Google przyznało, że wie o problemie, to od tego czasu nie udzieliło żadnych konkretnych informacji na temat jego rozwiązania.
I've had this bug for like 6 months now but i haven't been able to prove it until now
byu/gemb0_0 inpixel_phones
Chociaż pojawiły się zabawne teorie, jakoby za nieoczekiwane uruchamianie aplikacji odpowiadały duchy, to w praktyce problem jest bardziej przyziemny i chodzi o błąd w oprogramowaniu. Trzeba liczyć, iż Google nie będzie dłużej zwlekać i przygotuje poprawkę, bo jest to jednak bug, który utrudnia korzystanie ze smartfona. Błąd zawsze może się przytrafić, lecz czekanie na poprawkę tak długo nie powinno mieć miejsca.
Problemy ze smartfonami Pixel
Nie jest to jedyny problem, z którym borykają się Pixele. Niedawno po aktualizacji systemu, która wprowadziła funkcję Quick Share (podobną do AirDrop), użytkownicy Pixel 10 zaczęli zgłaszać poważne problemy z połączeniem Wi-Fi. W niektórych przypadkach jedynym rozwiązaniem było odinstalowanie tej funkcji lub przełączenie na Bluetooth. Niestety, również w tej sprawie Google nie udzieliło jednoznacznej odpowiedzi ani nie wydało poprawki.
Dodatkowo, użytkownicy zgłosili problemy z głośnikiem w trybie głośnomówiącym w telefonach Pixel 10, gdzie przycisk do jego włączania staje się niewrażliwy lub działa z opóźnieniem. Choć problem występuje już od maja, Google oznaczyło go jako "niemożliwy do naprawienia", powołując się na brak wystarczających danych do podjęcia działań.
Problem z poziomem baterii w składanym Pixelu
Pod koniec października użytkownicy Pixela 10 Pro Fold zgłaszali błąd, w wyniku którego obok poziomu baterii, zamiast wskaźnika procentowego pojawiał się znak zapytania. To zrodziło obawy, czy bateria nie ulega uszkodzeniu, aczkolwiek wówczas chodziło raczej o bug związany z oprogramowaniem.
Google szybko zareagowało na zgłoszenia użytkowników i rozpoczęło wymianę wadliwych egzemplarzy. W jednym z przypadków użytkownik, który doświadczył problemu z baterią, otrzymał nowe urządzenie po wysłaniu wadliwego modelu do serwisu Google w Polsce.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
Smartfony zaczęły wariować. Na te modele uważaj