Rynek smartwatchy zanotował wzrost dostaw rok do roku w trzecim kwartale 2024 roku. Duży sukces odniósł Huawei, który w przeciwieństwie do smartfonów w tym segmencie radzi sobie bardzo dobrze.
Tak wyglądał rynek smartwatchy w trzecim kwartale 2024 r.
Smartwatche i opaski sportowe zanotowały wzrost dostaw 3% rok do roku, a łączna liczba dostaw w trzecim kwartale 2024 r. wyniosła 52,9 miliona. Zmiana nastąpiła w fotelu lidera, bowiem Apple utraciło koronę i przekazało ją Huawei, który zaliczył największy udział w rynku inteligentnych zegarków. Jest to spowodowane głównie dużą popularnością smartwatchy w Chinach. Producent dostarczył 23,6 mln inteligentnych zegarków w trzecim kwartale.
Rynek smartwatchy zanotował w trzecim kwartale 2024 r. wzrost 3% rok do roku.
Jeżeli chodzi o inne firmy, Xiaomi dostarczyło 20,5 mln, a Samsung 11,5 miliona zegarków. Chociaż trzeci kwartał przyniósł dobre wieści dla producentów tych urządzeń, nadal nie udało się nadrobić spowolnienia na rynku mającego miejsce w pierwszej połowie roku.
Według najnowszych danych IDC, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku dostarczono 139 milionów sztuk na całym świecie, co stanowi regres o około 1% w porównaniu z 140,5 milionami z zeszłego roku.
Wieloletni lider rynku Apple miał stosunkowo słaby okres w 2024 r., dostarczając tylko 22,5 miliona zegarków Apple Watch, w porównaniu z 25,8 milionami sztuk dostarczonymi w tym samym okresie w 2023 r. W tym przypadku udział spadł z 18,4% do 16,2%.
Apple Watch pozostaje najlepiej sprzedającym się smartwatchem na świecie.
Firma wprowadziła na rynek Apple Watch Series 10 i Watch Ultra 2 na początku tego roku i według wszystkich relacji zostały one dobrze przyjęte przez konsumentów na całym świecie.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Huawei na topie. Udało mu się zostawić w tyle nawet Apple