Sony pracuje nad zupełnie nowym projektem kontrolera do konsoli PlayStation, który może zrewolucjonizować sposób, w jaki gracze przeżywają swoje ulubione momenty w grach. Jak donosi Tech4Gamers, nowy patent Sony opisuje kontroler wyposażony w dedykowany przycisk „rewind”, który umożliwi użytkownikom cofanie rozgrywki, przeglądanie osi czasu gry oraz ponowne odtwarzanie wybranych fragmentów.
Jak działa nowy przycisk „rewind”?
Według opisu patentowego, po naciśnięciu przycisku „rewind” gracz zostanie przeniesiony do interaktywnej osi czasu, na której będzie mógł przewijać rozgrywkę wstecz, tworzyć zakładki, a nawet dzielić się ulubionymi momentami z innymi. Oznacza to, że gracze będą mogli ponownie przeżywać starcia z bossami, odtwarzać kluczowe sceny fabularne lub wracać do momentów, w których zdobyli ważny przedmiot czy odkryli coś nowego.
Sony pracuje nad zupełnie nowym projektem kontrolera do konsoli PlayStation, który może zrewolucjonizować sposób, w jaki gracze przeżywają swoje ulubione momenty w grach.
Funkcja ta może być szczególnie przydatna w grach RPG, gdzie często zdarzają się długie dialogi pełne ważnych wskazówek. Nowy przycisk pozwoli na szybkie odsłuchanie rozmowy jeszcze raz, bez potrzeby ponownego ładowania zapisu gry.
Techniczne wyzwania i przyszłość
W opisie patentu Sony przyznaje, że dostęp do ostatnich fragmentów rozgrywki podczas gry jest trudny i stanowi wyzwanie techniczne. Oznacza to, że taka technologia może wymagać bardziej zaawansowanego sprzętu, co sugeruje, że pojawi się ona w konsoli PlayStation 6 oraz kolejnej wersji kontrolera DualSense.
Warto zauważyć, że funkcja przewijania rozgrywki przypomina niedawno wprowadzoną nowość od Valve — Steam Game Recording, która jest już dostępna na PC oraz Steam Deck. Chociaż obecne konsole, takie jak PlayStation 5 i Xbox Series X, oferują proste sposoby na tworzenie zrzutów ekranu i nagrań wideo, dostęp do pełnej historii rozgrywki jest ograniczony i często niewygodny.
Chociaż patent brzmi obiecująco, warto pamiętać, że rejestrowanie nowych rozwiązań technologicznych nie zawsze oznacza, że trafią one do finalnych produktów. Wielokrotnie widzieliśmy już patenty, które nigdy nie trafiły na rynek do gotowych produktów.
Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation dostanie nowy przycisk na padzie? Byłby zaskakująco przydatny