Sony kupiło Bungie za 3,6 mld USD. Wcześniej studio należało do Microsoftu

Sony kupiło Bungie za 3,6 mld USD. Wcześniej studio należało do Microsoftu

Kupno Activision - giganta w branży gier przez Microsoft odbiło się szerokim echem wśród graczy. Pojawiało się wiele spekulacji na temat możliwej odpowiedzi ze strony Sony, a jedną z nich było przejęcie Electronic Arts. Producent konsol PlayStation co prawda EA nie kupił, ale też jest... dobrze.

Sony Interactive Entertainment ogłosiło dzisiaj podpisanie umowy kupna Bungie za 3,6 miliarda dolarów. Po zamknięciu transakcji Bungie będzie spółką zależną prowadzoną przez radę dyrektorów składającą się z obecnego dyrektora generalnego i prezesa Pete'a Parsonsa oraz reszty obecnego zespołu zarządzającego studiem. Bungie zachowa niezależność decyzji. Sony powiedziało, że Bungie pozostanie studiem wieloplatformowym, z opcją „samodzielnej publikacji i docierania do graczy, gdziekolwiek zechcą”.

Bungie, studio odpowiedzialne za Halo i Destiny zostało kupione przez Sony. Wcześniej Bungie należało do Microsoftu.

„Silnie współpracowaliśmy z Bungie od momentu powstania serii Destiny i nie mógłbym być bardziej podekscytowany, mogąc oficjalnie powitać studio w rodzinie PlayStation” – powiedział prezes i dyrektor generalny SIE, Jim Ryan. „To ważny krok w naszej strategii rozszerzania zasięgu PlayStation na znacznie szerszą publiczność. Rozumiemy, jak ważna jest społeczność Bungie dla studia i nie możemy się doczekać wspierania ich, ponieważ pozostają niezależni i nadal się rozwijają. Podobnie jak Bungie, nasza społeczność jest podstawą DNA PlayStation, a nasza wspólna pasja do graczy i budowania najlepszego miejsca do gry będzie teraz ewoluować jeszcze bardziej”.

Styczeń to miesiąc przejęć w branży gier. Take-Two ogłosiło kupno Zyngi za około 12,7 miliarda dolarów 11 stycznia, a Microsoft tydzień później zawarł umowę o wartości 68,7 miliarda dolarów za przejęcie Activision Blizzard. Bungie po raz kolejny zostało kupione przez producenta konsol. Microsoft nabył studio w czerwcu 2000 roku, zabezpieczając swoją nadchodzącą strzelankę Halo jako ekskluzywny tytuł na premierę oryginalnej konsoli Xbox w 2001 roku. Bungie odzyskało niezależność wkrótce po premierze Halo 3 w październiku 2007 roku.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony kupiło Bungie za 3,6 mld USD. Wcześniej studio należało do Microsoftu

 0