Sony ma nowy pomysł dla konsol PlayStation. Adaptacyjny poziom trudności w grach

Sony ma nowy pomysł dla konsol PlayStation. Adaptacyjny poziom trudności w grach

Praktycznie od premiery PS5 Sony szukało sposobów zapewniania użytkownikom pomocy i wskazówek w grze. Konsola została uruchomiona z funkcją przewodnika, która zapewniała graczom szczegółowe instrukcje dotyczące obsługiwanych tytułów. Nowy patent japońskiego giganta ujawnia zaś nowy pomysł – dynamiczny poziom trudności, który można dostosowywać na bieżąco w zależności od umiejętności gracza.

Nowy patent Sony

Eurogamer poinformował o odkryciu patentu, który opisuje nowatorski system regulacji trudności w grach wideo. System ten może analizować wyniki gracza i automatycznie modyfikować poziom trudności w oparciu o jego wyniki w grze.

Nowy patent japońskiego giganta ujawnia nowy pomysł – dynamiczny poziom trudności.

Oficjalne zgłoszenie patentowe zawiera następujący opis: „Metody niniejszego ujawnienia mogą gromadzić dane, gdy użytkownik gra w jeden lub więcej różnych typów gier, ustalając, czy należy zmienić poziom trudności gry. Zebrane dane można ocenić w celu ustalenia, czy poziom wydajności użytkownika w grach odpowiada oczekiwanemu poziomowi”.

Adaptacyjny poziom trudności

Jeżeli poziom gamingowych umiejętności użytkownika odbiega od oczekiwanego standardu, system może automatycznie dostosować parametry wpływające na trudność gry. Parametry te obejmują prędkość ruchu, opóźnienie lub wahanie, mocne strony postaci, liczbę przeciwników i inne istotne wskaźniki. Korekty są wprowadzane stopniowo, aż poziom użytkownika zrówna się z oczekiwanym poziomem dla tej konkretnej gry.

ps5
 

Patent ten przedstawia potencjalne rozwiązanie umożliwiające obsługę graczy na różnych poziomach umiejętności. Na przykład nowicjusze w grach lub osoby niezaznajomione z konkretnym gatunkiem mogą zacząć od niższego poziomu trudności, a system stopniowo będzie zwiększać wyzwanie w miarę poprawy umiejętności gracza podczas rozgrywki.

Chociaż patent daje wgląd w potencjalną przyszłość gier na PlayStation, nie jest pewne, czy ten dynamiczny system dostosowywania poziomu trudności zostanie zaimplementowany w nadchodzących grach. Niemniej jednak zapewnia ciekawe spojrzenie na to, nad czym za kulisami pracuje zespół badawczo-rozwojowy Sony.

Jesteśmy niezmiernie ciekawi, jak wypadać będzie ten system w praktyce. Jeśli jest to prosty przypadek obniżenia poziomu trudności po kilku zgonach, może nie być aż tak przydatny, ale jeśli zostanie dobrze wykonany, z pewnością może być nowym, interesującym sposobem radzenia sobie z trudnością gry.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony ma nowy pomysł dla konsol PlayStation. Adaptacyjny poziom trudności w grach

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł