Xbox Game Pass to popularna usługa, dzięki której Microsoft zarabia krocie. Platforma jest traktowana jako konkurencja dla PS Plus, jednak jak na rywalizację patrzy samo Sony i czy faktycznie traktuje całość jako zagrożenie?
Insider Gaming powołując się na swoje źródła twierdzi, że chociaż Sony wyraża obawy związane z przejęciem Activision Blizzard przez Microsoft i utratą serii Call of Duty to nie traktuje Game Passa jako zagrożenie. W tym miesiącu Jim Ryan, szef PlayStaton podczas spotkania z pracownikami firmy na pytanie dotyczące Xbox Game Pass podobno odpowiedział: „Kiedy patrzymy na Game Pass, wydaje się, że statystyki Game Pass są coraz gorsze. Jeśli weźmiemy pod uwagę Game Pass, sprzedaliśmy więcej PS5 w ciągu dwóch lat niż zgromadziliśmy subskrybentów, a oni robią to od 6-7 lat. Mamy zaledwie 50 milionów subskrybentów [PS Plus], a oni są w okolicach 20 mln opłacających Game Pass, ale jest jeszcze sporo do zrobienia, żeby zwiększyć tę liczbę”.
Sony nie boi się Xbox Game Pass. Firma twierdzi, że w ciągu dwóch lat sprzedała więcej PS5 niż zgromadziła subskrybentów.
Sony nie boi się więc Xbox Game Passa, który ma mieć mniej abonentów niż PS Plus. Z drugiej strony firma robi dużo, by zablokować przejęcie Activision Blizzard. Jim Ryan w oficjalnych dokumentach wyraża obawy co do umieszczenia Call of Duty w Game Passie i tego, jak transakcja wpłynie na rynek gier. Jego słowa zapewne miały uspokoić pracowników. Zastrzeżenia japońskiego producenta skłoniły brytyjski Urząd ds. Rynków Konkurencji (CMA) do zbadania przejęcia, z kolei FTC próbuje zablokować transakcję. W odpowiedzi na obawy Microsoft zaoferował Nintendo, Steam i Sony 10-letnią umowę gwarantującą utrzymanie Call of Duty na konkurencyjnych platformach. Dodatkowo zapowiedział, iż kilka popularnych tytułów pozostanie na platformie PlayStation na zawsze.
Microsoft przewiduje, że transakcja zostanie sfinalizowana w 2023 roku, ale nic nie jest jeszcze pewne. Xbox Game Pass i PC Game Pass przyciągają graczy ze wzgłędu na dostępność gier w momencie ich premiery, a także atrakcyjną cenę za miesiąc abonamentu - kosztuje on bowiem 4 złote dla nowych użytkowników. Często są też organizowane atrakcyjne promocje na subskrypcje w sklepach z grami. Tego samego nie da się powiedzieć o PS Plus, który z drugiej strony również ma swoje plusy i minusy.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony obawia się Xbox Game Pass? Nic z tych rzeczy