Jednym z najważniejszych atutów konsoli PS5 Pro jest wsparcie sprzętowe dla autorskiej technologii skalowania obrazu PSSR (PlayStation Super Resolution). Choć pierwsze recenzje i doświadczenia graczy korzystających z tej technologii są dość mieszane, główny architekt PlayStation, Mark Cerny, zapewnia, że to dopiero początek jej możliwości, bo już w przyszłym roku PSSR ma dorównać nowo ogłoszonej technologii FSR 4 od AMD pod względem jakości.
Podczas niedawnej oficjalnej prezentacji FSR 4, AMD ujawniło, że nowy upscaler oparty na sztucznej inteligencji (ML) powstał przy ścisłej współpracy z Sony. Mark Cerny w rozmowie z Eurogamerem wyjaśnił, co oznacza to partnerstwo dla przyszłości PlayStation: „Sieć neuronowa w upscalerze FSR 4 to pierwszy efekt współpracy o nazwie kodowej Amethyst. Wyniki są znakomite – to bardziej zaawansowane podejście, które może przewyższyć ostrością nasze obecne PSSR. Jestem niezwykle dumny z pracy wspólnego zespołu”.
Główny architekt PlayStation zapewnia, że już w przyszłym roku PSSR dorówna pod względem jakości nowo ogłoszonej technologii FSR 4 od AMD.
Co dalej z PSSR i PS5 Pro?
Cerny podkreślił, że głównym celem Sony na 2025 rok jest współpraca z deweloperami w celu integracji technologii PSSR w ich grach. Jednocześnie już teraz trwają prace nad wdrożeniem nowej sieci neuronowej na PS5 Pro, co ma zaowocować kolejną ewolucją tej technologii w grach planowanych na 2026 rok.
„Naszym celem jest dostarczenie rozwiązania bardzo podobnego do upscalera FSR 4 na PS5 Pro dla tytułów z 2026 roku – to będzie kolejny etap rozwoju PSSR. Ma ono przyjmować te same dane wejściowe i generować praktycznie takie same wyniki jak FSR 4” – mówi Cerny. – „To ambitne i czasochłonne wdrożenie, dlatego nowego upscalera nie zobaczyliście jeszcze na PS5 Pro”.
Obiecujące zmiany, ale jeszcze nie teraz
Obecne wyniki działania PSSR są niejednoznaczne – w niektórych grach technologia zapewnia znakomitą jakość obrazu, podczas gdy inne produkcje wymagały poprawek i aktualizacji, aby rozwiązać poważne problemy z działaniem upscalera. Mimo to, graczą mogą się cieszyć, że Sony stawia na dynamiczny rozwój technologii PSSR w najbliższych latach. To, co dziś wydaje się jedynie "dobrym początkiem", w przyszłości może stać się fundamentem konsol PlayStation, pozwalając im uzyskać świetną jakość obrazu w 4K przy jednoczesnej wysokiej wydajności.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony obiecuje, że PSSR w przyszłym roku dogoni FSR 4