PS5 Pro. Sony znalazło winowajcę słabego odbioru konsoli. Są nim smartfony

PS5 Pro. Sony znalazło winowajcę słabego odbioru konsoli. Są nim smartfony

Ogłoszenie PlayStation 5 Pro spotkało się z mieszanymi reakcjami (mówiąc dość delikatnie) ze strony graczy, a wielu z nich narzekało, że różnice między PS5 Pro a standardowym PS5 są prawie niezauważalne, szczególnie w kontekście różnicy w cenie. 

Toshi Aoki, starszy menedżer produktu w PlayStation, udzielił długiego wywiadu dla IGN, aby wyjaśnić wszystkie ulepszenia sprzętowe w PS5 Pro i jak przekładają się one na lepsze doświadczenie z grami. W skrócie, PS5 Pro ma na celu osiągnięcie wydajności 4K przy 60 klatkach na sekundę, co jest możliwe dzięki ulepszeniom GPU oraz technologii skalowania obrazu Sony, zwanej PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR).

Ogłoszenie PlayStation 5 Pro spotkało się z mieszanymi reakcjami (mówiąc dość delikatnie) ze strony graczy.

Ponieważ Sony potwierdziło, że większość graczy wybiera tryb wydajności zamiast trybu jakości graficznej, PS5 Pro ma być rozwiązaniem, którego gracze oczekują – granie w 60 FPS bez spadku jakości wizualnej lub rozdzielczość 4K przy 60 FPS. Biorąc pod uwagę możliwości sprzętowe PS5 Pro i jego cele wydajnościowe, wydawać by się mogło, że gracze będą zadowoleni z PS5 Pro? IGN poruszyło tę kwestię z wywiadzie Aokim, wspominając, że nie wszyscy potrafią dostrzec różnicę między grą na PS5 a grą w wersji ulepszonej na PS5 Pro.

Wszystko przez wasze małe ekrany smartfonów

„Kiedy analizujemy preferencje graczy na podstawie danych, wielu graczy wybiera 60 FPS, ponieważ chcą płynniejszej responsywności, ale nie zawsze dostają taką rozdzielczość, jakiej by oczekiwali" - powiedział Aoki.

Dodał, że niektóre tytuły, takie jak Final Fantasy VII Rebirth, wyglądają zauważalnie lepiej na PS5 Pro, podczas gdy inne oferują znaczną poprawę płynności, ale jedynie minimalne ulepszenia graficzne. Aoki zaznaczył, że nie zawsze łatwo jest przekazać takie subtelne różnice graficzne za pomocą wideo, zwłaszcza że gracze często oglądają je na małych ekranach, takich jak smartfony.

„Trudno to przekazać jedynie za pomocą klipów wideo... wielu graczy ogląda to na małych ekranach lub telefonach... to wyzwanie, z którym musimy się zmierzyć, jak zaprezentować interaktywne rozrywki graczom na takich urządzeniach" - tłumaczy Aoki.

Teraz już wiecie, nie doceniacie PS5 Pro, ponieważ oglądacie materiały z tej konsoli na swoich małych smartfonach :)

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: PS5 Pro. Sony znalazło winowajcę słabego odbioru konsoli. Są nim smartfony

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł