Sony: po co komu wsteczna kompatybilność?

Sony: po co komu wsteczna kompatybilność?

Aż do tej generacji Sony zawsze oferowało możliwość ogrywania tytułów z wcześniejszych generacji. Tym razem PS4 nie oferuje wstecznej kompatybilności a szef marketingu firmy wypowiadał się ostatnio na ten temat na łamach magazynu Time.

Zarówno PS2, jak i na PS3 mogliśmy uruchomić gry z poprzednich generacji konsol PlayStation. Co prawda w przypadku PS3 wraz z produkowaniem jej kolejnych wersji opcja ta została ostatecznie odebrana, ale na PS4 z kolei nie możemy skorzystać z takiej funkcji w ogóle. W "najlepszym" wypadku można jedynie liczyć na zremasterowane wersje wybranych tytułów z PS2, czyli proste porty z podbitą rozdzielczością do Full HD, a także dodanymi trofeami. Niestety, nawet jeśli posiadamy oryginał, musimy za nie zapłacić ponownie. Jim Ryan, szef marketingu Sony, udzielił wywiadu magazynowi Time, gdzie został zapytany o temat kompatybilności wstecznej na PS4. - jest to często poruszany temat, ale tak naprawdę ludzie niezbyt z tego korzystają - powiedział Ryan. Nie jest jasne, czy chodziło mu o użytkowników Xbox One, czy liczbę osób, które kupują remastery gier z PS2 na PS4.

Statystyki z listopada 2016 wykazały, że posiadacze Xbox One spędzili ponad 210 milionów godzin z grami z Xbox 360. Obecnie dostępnych jest już 386 takich tytułów. Call of Duty: Black Ops II z 2012 zagościło w kwietniu br. w top 10 amerykańskich bestsellerów.

Dyrektor marketingu Sony wyjawił, że udał się niedawno na wydarzenie poświęcone serii Gran Turismo, gdzie były pokazywane wszystkie gry z serii, w tym też te z PS1 i PS2. Ryan, komentując ich grafikę, użył słowa "starożytne". - dlaczego ktokolwiek miałby w to w ogóle jeszcze grać? - dodał. Usługa kompatybilności wstecznej jest już dostępna od 2 lat na Xbox One i w tym momencie oferuje ona aż 386 tytułów. Microsoft utrzymuje, że funkcjonalność ta cieszy się dużą popularnością, co wydają się potwierdzać także wyniki sprzedaży. Dla przykładu Call of Duty: Black Ops II z 2012 roku w kwietniu tego roku wskoczyło do pierwszej dziesiątki bestsellerów w USA tuż po udostępnieniu gry w ramach wstecznej zgodności z Xbox One. Black Ops II wyprzedziło nawet najnowszą odsłonę, Infinite Warfare. Podobny skok sprzedaży miał miejsce w przypadku Red Dead Redemption. Należy się spodziewać, że wraz z uruchomieniem subskrypcji Xbox Game Pass, klasyków z Xbox 360 będzie systematycznie przybywać.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony: po co komu wsteczna kompatybilność?

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł