Kilka dni temu pojawiły się doniesienia, że Microsoft pracuje nad systemem, który pozwoli programistom umieszczać reklamy w darmowych grach. Wygląda na to, że Sony ma podobne plany i tym samym reklamodawcy mogą zyskać nowy duży rynek w postaci konsolowych graczy.
Źródła Business Insider twierdzą, że Sony pracuje nad sposobami umieszczania reklam w darmowych grach na PlayStation. Celem byłoby zachęcenie do tworzenia większej liczby gier typu free-to-play poprzez zapewnienie programistom większej liczby możliwych strumieni przychodów. Zamiast po prostu pojawiać się w interfejsie konsoli PlayStation lub menu gry, programiści będą mogli umieszczać reklamy w środowisku gry, w postaci wirtualnych billboardów lub lokowania produktów.
Sony podobno pracuje nad sposobami umieszczania reklam w darmowych grach na PlayStation.
Takie reklamy nie są niczym nowym, ale mogą stać się bardziej powszechne, jeśli Sony będzie je wspierać na poziomie platformy. W ramach tego systemu gry free-to-play mogą również dawać graczom nagrody za oglądanie reklam, co jest standardem w grach mobilnych. Deweloperzy sprzedawaliby reklamy na prywatnym rynku, ale Sony nie zdecydowało, czy będzie pobierać procent od przychodów z tego źródła. Plany Microsoftu brzmią niemal identycznie, z wyjątkiem tego, że gigant z Redmond nie będzie miał swojego udziału w przychodach z reklam.
Sony może jednak sprzedawać reklamodawcom dane użytkownika, na przykład to, co robią gracze po obejrzeniu reklamy. Według jednego ze źródeł dane te nie obejmowałyby nazwisk graczy ani adresów e-mail, a Sony ma ściśle kontrolować klientów reklamowych.
Plany dotyczące gier na PlayStation z reklamami zaczęły podobno kiełkować mniej więcej w czasie, gdy Sony wypuściło PlayStation 5 pod koniec 2020 roku. O ile jednak system reklamowy Microsoftu może pojawić się w trzecim kwartale tego roku, w przypadku Sony spodziewany jest do końca roku.
Zobacz także:
- Wiedźmin 3 - CD Projekt ujawnia dane sprzedaży
- Chiny nakładają na graczy nowe ograniczenia
- Poznaliśmy gry, które będą dostępne za darmo w Epic Games Store
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony podobno również planuje wprowadzić reklamy w grach