Sony: różnica mocy bez znaczenia, deweloperzy mierzą w najniższy mianownik

Sony: różnica mocy bez znaczenia, deweloperzy mierzą w najniższy mianownik

Xbox One X ukaże się 7 listopada i będzie to w tym momencie najwydajniejsza konsola dostępna na rynku, ze znaczną przewagą mocy obliczeniowej nad PS4 Pro. Jednak dla Jima Ryana z Sony nie ma to większego znaczenia, gdyż jego zdaniem twórcy gier nie będą się specjalnie wysilać by to wykorzystać.

W wywiadzie dla Eurogamera, Ryana twierdzi, że deweloperzy zawsze mierzą w "najniższy wspólny mianownik" i nie martwiłby się on w ogóle o to, że gry na Xbox One X wyglądałby znacznie lepiej niż na PS4 Pro. Odniósł się przy tym do sytuacji z poprzedniej generacji, gdy jego zdaniem PS3 miało znacznie potężniejsze parametry niż Xbox 360, a i tak bardzo rzadko twórcy gier wykorzystywali dodatkową moc drzemiącą w konsoli Sony. Powiedział też, że nie miało to nic wspólnego z umowami marketingowi. Jest to trochę sprzeczne ze słowami wielu deweloperów, między innymi Gabe'a Newella z Valve, który uważał, że inwestowanie czasu w projektowanie gier pod architekturę PS3 nie daje żadnych korzyści, gdyż zdobytej w ten sposób wiedzy nie da się wykorzystać nigdzie indziej, "chyba, że do podsycania własnej nienawiści architektury, którą stworzyli".

Zdaniem Ryana deweloper wykonując jednakową pracę na wszystkich platformach zachowują się perfekcyjnie racjonalnie od strony komercyjnej.

Destiny 2 zarówno na Xbox One X, jak i PS4 Pro będzie działać w 30 FPS

Ryan odniósł się także do sugestii jakoby Sony specjalnie wymuszało na twórcach gier graficzny parytet i stanowczo odmówił. Wszystko jego zdaniem zależy od deweloperów i to, czy zdecydują się na dodatkową pracę nad wersjami na Xbox One X zweryfikuje rynek za sześć miesięcy.  Z drugiej strony warto nadmienić, że niektórzy twórcy, jak np. Wildcard Studios, otwarcie wypowiadali się o tym, że w ARK: Survival Evolved na Xbox One X zagramy w 60 FPS, kiedy z kolei na PS4 Pro będziemy musieli się zadowolić dwukrotnie mniejszą liczbą. Wielu innych deweloperów podkreślało fakt, jak niewiele pracy wymagało podbicie rozdzielczości do 4K na najnowszej wersji Xboxa. Grinding Gear Games, autorzy Path of Exile, potrzebowali 2 godzin na osiągnięcie takiej rozdzielczości przy 60 FPS, z kolei The Coalition poradziło sobie z tym celem w Gears of War 4 w jeden dzień przy nadwyżce zasobów, która została w dodatkowy sposób wykorzystana.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony: różnica mocy bez znaczenia, deweloperzy mierzą w najniższy mianownik

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł