To już czwarty raz z rzędu, gdy Sony prezentuje prototyp swojego samochodu elektrycznego na targach CES. Tym razem dowiedzieliśmy się jednak większej ilości konkretów, poznaliśmy nazwę auta, a nawet datę premiery.
Podczas tegorocznego pokazu na targach CES Sony ujawniło, że ich samochód elektryczny otrzymał nazwę "AFEELA", a jego przedsprzedaż rozpocznie się w pierwszej połowie 2025 roku. Pierwsze egzemplarze pojawią się na drogach wiosną 2026 roku. Sony będzie współpracować z Qualcommem w zakresie doświadczeń w samochodzie, z platformą, którą Qualcomm nazywa "Snapdragon digital chassis". W zeszłym roku Sony ogłosiło również partnerstwo z Hondą, tworząc Sony Honda Mobility, Inc. Partnerstwo pomoże usunąć jedną z przeszkód na drodze do wprowadzenia samochodu na drogi, a mianowicie trudność w produkcji i dystrybucji pojazdów. Ten problem rozwiąże Honda, podczas gdy Sony wniesie całe swoje doświadczenie związane z programowaniem i sensorami. W końcu Sony mocno podkreśla swoje doświadczenie w dziedzinie elektroniki, koncentrując się na możliwościach wykrywania i informacyjno-rozrywkowych samochodu.
W 2026 roku elektryczne auto od Sony trafi do pierwszych klientów. Producentowi elektroniki partneruje Honda oraz Qualcomm.
Pojazd będzie miał 45 czujników do autonomicznej jazdy (wzrost z 40 w zeszłorocznej prezentacji) i będzie zawierał zaawansowane opcje rozrywki w samochodzie. Sony uważa, że ichd oświadczenie w dziedzinie rozrywki i oprogramowania pozwoli zapewnić lepszą łączność w samochodzie niż u tradycyjnych producentów samochodów. Firma planuje stałe aktualizacje w AFEELA, co wielu producentów samochodów obiecywało, ale w realizacji wyglądało to już nieco inaczej. „Aby zrealizować inteligentną mobilność, wymagane są ciągłe aktualizacje oprogramowania i wysokowydajne komputery” – powiedział na targach Yashuhide Mizuno, dyrektor generalny Sony Honda Mobility. „W tym celu będziemy ściśle współpracować z Qualcomm”. Qualcomm wprowadził nowy procesor Snapdragon Ride Flex SoC, który obsługuje zarówno funkcje wspomagania jazdy, jak i kokpitu, w tym rozrywkę. Wcześniej te funkcje były obsługiwane na różnych chipach, a ich połączenie może pomóc obniżyć koszty
Jeśli chodzi o specyfikacje, w tym roku nie usłyszeliśmy nic nowego. Auto najprawdopodobniej otrzyma dwusilnikowy napęd na wszystkie koła o mocy 400 kW (536 KM), przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i prędkość maksymalną 240 km/h. Samochód będzie korzystał również z silnika „Unreal Engine” od Epic Games.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony rzuca rękawicę Tesli. Elektryczne auto "AFEELA" powstaje z udziałem Hondy i Qualcomm