Granie w chmurze to technologia, która wciąż się rozwija i nie pozostaje wolna od wad, o których ostatnio mówił dyrektor generalny Sony - Kenichiro Yoshida. Przyznał on, że przed tym narzędziem jeszcze długa droga.
Według Sony ma duże ograniczenia techniczne i potrzebuje jeszcze dużo czasu
Dyrektor generalny Sony - Kenichiro Yoshida w rozmowie z Financial Times podzielił się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi cloud gamingu, który jest promowany m.in. przez NVIDIĘ czy Microsoft, a do pewnego czasu również przez Google, jednak w ostatnim przypadku platforma poszła do piachu. Według menedżera japońskiego przedsiębiorstwa przed graniem w chmurze jeszcze daleka droga nim się rozwinie i zdoła przezwyciężyć obecne bolączki. Yoshida wspomniał, iż Sony będzie w przyszłości wykorzystywać „różne opcje” do strumieniowego przesyłania tytułów PlayStation przez Internet.
Dyrektor generalny Sony - Kenichiro Yoshida przyznał, że technologia grania w chmurze mierzy się z dużymi technicznymi problemami i potrzebuje jeszcze dużo czasu, by je pokonać.
„Myślę, że chmura sama w sobie jest niesamowitym modelem biznesowym, ale jeśli chodzi o gry, trudności techniczne są wysokie. Przed tą technologią będą więc wyzwania, lecz chcemy się ich podjąć” – powiedział Yoshida, wskazując jako jedną z przeszkód opóźnienia w połączeniu sieciowym. Chodzi o "płynną naturę gier", przykładowo najwięcej graczy loguje się po pracy, gdy z powodu obciążeń serwerów można natknąć się na opóźnienia oraz problemy z połączeniem. Utrzymanie infrastruktury przygotowanej na takie obciążenie jest według przedstawiciela Sony na ten moment nieopłacalne.
Mimo ograniczeń i problemów Sony wierzy w cloud gaming
Dyrektor generalny firmy określił te "ciche godziny" jako "ciemny czas". „Ciemny czas dla gier w chmurze był problemem zarówno dla Microsoftu, jak i Google, ale znaczące było to, że mogliśmy wykorzystać te [cichsze] godziny do szkolenia sztucznej inteligencji” – powiedział Yoshida. Mimo ograniczeń czy wyzwań Sony wierzy w przyszłość cloud gamingu. Jim Ryan, szef Sony zdradził, iż PlayStation ma „agresywne plany” dotyczące rynku gier w chmurze, których szczegóły, jak twierdzi, zostaną ujawnione w nadchodzących miesiącach.
„Mamy dość ciekawe i dość agresywne plany przyspieszenia naszych inicjatyw w przestrzeni chmury, które będą się rozwijać w nadchodzących miesiącach”. PlayStation eksperymentuje z funkcjami chmury od ponad dekady, z kolei usługa PlayStation Now (obecnie włączona do PS Plus) jest jednym z pierwszych pionierów tej przestrzeni. Gry w chmurze stanowią obecnie niewielki procent światowego rynku gier, ale mogą być przełomowe w przyszłości.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony uważa, że technologia grania w chmurze nadal ma duże ograniczenia