Sony chce być jak Microsoft. Zapowiada ekspansję

Sony chce być jak Microsoft. Zapowiada ekspansję

Sony już jakiś czas temu otworzyło się na inne platformy i zaczęło wydawać gry zarezerwowane wcześniej dla PlayStation na komputery. Nic nie stoi na przeszkodzie, by tytuły debiutowały także na konkurencyjnych Xboxie i Nintendo Switch, a o dalszej ekspansji wspomina przedstawiciel japońskiego giganta.

Nie jest tajemnicą, że wydawanie gier z PlayStation na innych urządzeniach pozwala Sony dodatkowo zarobić na starszych produkcjach, które już sprzedały się na konsoli. Hiroki Totoki, obecny CEO Sony Group Corporation, wprost mówi o dalszym agresywnym dążeniu do realizacji tej strategii, by zwiększyć zyski operacyjne firmy.

Sony zmienia strategię? Gigant chce być jak Microsoft

Microsoft od dawna stawia na wydawanie swoich gier na wszystkich platformach. Sony z kolei dopiero poczyniło pierwsze poważniejsze kroki w tym kierunku. Owszem gra MLB The Show już w 2021 roku trafiła na Xboxa, aczkolwiek decyzja nie była podjęta bezpośrednio przez Sony. Tutaj wypada wspomnieć o Helldivers 2, którego premiera na konsolach Xbox Series X/S odbędzie się w przyszłym miesiącu.

Sony poszukuje osoby odpowiedzialnej za opracowanie i realizowanie strategii firmy na innych platformach takich jak Xbox czy Nintendo Switch. Najpewniej zobaczymy więcej gier z PlayStation na konkurencyjnym sprzęcie.

Czy to początek zmian? Wygląda na to, że tak. Sony zamieściło ogłoszenie o rekrutacji na stanowisko Senior Director of Multiplatform & Account Management, który ma odpowiadać za opracowanie i realizację globalnej strategii komercyjnej dla gier PlayStation Studios na różnych platformach – Steam, Epic Games Store, Xbox, Nintendo, a także urządzeniach mobilnych.

Chodzi o maksymalizację zysków z gier, zapewnienie współpracy między działami oraz prowadzenie zespołu zajmującego się rozwojem multiplatformowym.

Wydaje się, że Sony wreszcie dostrzega to, co już dawno zrozumiał Microsoft – w miarę jak budżety gier rosną, a proces tworzenia gier AAA staje się coraz dłuższy, ograniczanie źródeł dochodów do wyłącznie jednej platformy przestaje mieć sens.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony chce być jak Microsoft. Zapowiada ekspansję

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł