Specyfikacja Project Scorpio już w czwartek?

Specyfikacja Project Scorpio już w czwartek?

Premiera Project Scorpio to jedno z niewątpliwie najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w branży. Według najnowszych informacji, specyfikację konsoli poznamy już w ten czwartek.

W miniony weekend Jez Corden z Windows Central zasypał garścią wiadomości na temat Scorpio. Między innymi wspominał o tym, że Microsoft ujawni w jakie komponenty wyposażył swoją nadchodzącą konsolę w tym tygodniu i dokona tego za pośrednictwem jednego z większych branżowych portali. Wczoraj wieczorem witryna z podcastami The Inner Circle ujawniła, że szczegóły dotyczące Project Scorpio poznamy dzięki materiałowi Digital Foundry, który zostanie opublikowany na łamach Eurogamera 6 kwietnia. Będzie to znakomita okazja by zweryfikować, czy w konsoli nadal znajdziemy procesor z rodziny Jaguar, czy też amerykańska korporacja zdecydowała się na najnowszy CPU AMD, Ryzen, oraz układ graficzny bazujący na architekturze Vega.

Jedną z już oficjalnie zapowiedzianych gier na Project Scorpio jest Śródziemie: Cień Wojny. Produkcja Warner Bros. wspiera inicjatywę Microsoftu - Xbox Play Anywhere.

Z niedawno opublikowanych informacji wynika także, że Microsoft zamierza wykorzystać zarówno własne tytuły - jak Forza Motorsport 7, Crackdown 3 i State of Decay - do reklamowania sprzętu z grafiką w natywnym 4K. Rozdzielczość tą mają także obsługiwać najnowsze Call of Duty, FIFA i Madden, ale również Star Wars: Battlefront 2, a także Red Dead Redemption 2. Ponadto sprzęt ma zapewnić znacznie wyższą wydajność w uprzednio wydanych tytułach nawet bez potrzeby tworzenia specjalnych łatek. Co więcej, rzekomo Microsoft opracował specjalną infrastrukturę w kwestii gier, dzięki której posiadacze zwykłych modeli Xbox One, nie będą musieli pobierać dodatkowych gigabajtów danych. Project Scorpio dysponuje teoretyczną mocą obliczeniową na poziomie 6 TFLOPS i legitymuje się 12 GB GDDR5 RAM o przepustowości 320 GB/s. Najnowsza wersja Xbox One ma - tak jak model S - mieć wbudowany zasilacz, a także być w stanie rejestrować filmiki z rozgrywki w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. W nowej konstrukcji zrezygnowano z 32 MB modułu ESRAM i postawiono na ujednoliconą architekturę. Urządzenie ma być kompatybilne ze środowiskiem Rzeczywistości Wirtualnej, aczkolwiek funkcjonalność ta nadejdzie dopiero w 2018 r.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Specyfikacja Project Scorpio już w czwartek?

 0