Spotify zyska funkcję wysyłania wiadomości tekstowych, która będzie dostępna zarówno dla użytkowników darmowych, jak i premium. Szwedzki gigant streamingu muzyki wprowadza tę opcję w ramach strategii przyciągania nowych użytkowników - i może faktycznie w byciu konkurencją dla WhatsAppa czy Messengera jest na to jakiś sposób.
Nowa funkcja pozwoli użytkownikom na czatowanie i dzielenie się muzyką z osobami, z którymi wcześniej wchodzili w interakcje na platformie Spotify. Funkcjonalność pojawi się na urządzeniach mobilnych dla osób powyżej 16 roku życia w wybranych rynkach, począwszy od tego tygodnia.
To nie pierwsza próba Spotify z wiadomościami - podobną funkcję firma już testowała, ale usunęła ją w 2017 roku ze względu na niskie zaangażowanie użytkowników. Tym razem szwedzka firma stawia na znaczny wzrost bazy subskrybentów, który nastąpił w ostatnich latach, licząc że tym razem funkcja zyska większą popularność.
Muzyczny gigant wprowadza czat - konkurencja może się martwić
Spotify aktualnie obsługuje 696 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie (dane za drugi kwartał tego roku). Zgodnie z raportem Financial Times, firma dąży do osiągnięcia miliarda użytkowników i intensywnie inwestuje w nowe funkcje, aby zrealizować ten cel.
Nowa funkcja pozwoli użytkownikom na czatowanie i dzielenie się muzyką.
Wprowadzenie wiadomości to kolejny ruch w walce z Apple Music, Amazon Music czy YouTube Music. Spotify w ostatnim czasie skoncentrowało się na zwiększaniu marż poprzez podwyżki cen, jednocześnie próbując utrzymać dynamikę wzrostu liczby użytkowników.
Firma rozszerza również swoją ofertę o treści wideo i rozwija program partnerski, który oferuje opcje monetyzacji dla twórców podcastów, dążąc do dywersyfikacji swojej działalności poza tradycyjny streaming muzyki.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Spotify zmieni się w komunikator tekstowy. Niezależnie od wybranej wersji