Sektor gier wyhamował, ale NVIDIA i tak zarabia miliardy. Sprzedali wszystko i biją rekordy


Sektor gier wyhamował, ale NVIDIA i tak zarabia miliardy. Sprzedali wszystko i biją rekordy

Nvidia zaprezentowała wyniki finansowe za trzeci kwartał roku obrotowego 2026, pokazując skalę ekspansji, która nie ma precedensu w historii branży półprzewodników.

Firma osiągnęła 57,006 miliarda dolarów przychodu, a dynamika wzrostu utrzymała tempo zarówno rok do roku, jak i względem poprzedniego kwartału. Zyski netto sięgnęły 31,91 miliarda dolarów, a marża brutto pozostała w przedziale charakterystycznym dla okresu rekordowego popytu na sprzęt obliczeniowy.

Cała linia GPU do centrów danych została wyprzedana w tym kwartale, co potwierdził sam koncern. Firma nie przewiduje spowolnienia i prognozuje, że w czwartym kwartale roku obrotowego 2026 jej przychody wzrosną do 65 miliardów dolarów. Według oficjalnej zapowiedzi sprzedaż platform Blackwell i Rubin do końca 2026 roku może osiągnąć 0,5 biliona dolarów.

Sprzedaż przekroczyła 51 miliardów dolarów

Segment centrów danych osiągnął 51,215 miliarda dolarów przychodu, stając się nie tylko najważniejszym filarem działalności firmy, lecz także jednym z największych pojedynczych segmentów w historii sprzętu komputerowego. Sprzedaż GPU i CPU generująca 43 miliardy dolarów wynikała z masowego wdrażania platform Blackwell i Blackwell Ultra przez największych graczy w chmurze, projekty korporacyjne i narodowe inicjatywy AI.

Dynamiczny wzrost odnotował również dział sieciowy, który osiągnął 8,2 miliarda dolarów przychodu. Zainteresowanie sprzętem sieciowym wynikało z przechodzenia klientów na rozwiązania rackowe, które stają się nowym standardem budowania infrastruktury pod rozbudowane modele AI.

Podczas rozmowy z inwestorami Jensen Huang podkreślił, że popyt na moc obliczeniową rośnie w tempie, które zmienia strukturę całej branży. Jego zdaniem ekosystem AI wchodzi w fazę samonapędzającej się ekspansji, napędzanej przez kolejne generacje twórców modeli i globalne inwestycje przedsiębiorstw.

Rynek gier wyhamował, ale ProViz notuje najlepszy wynik w historii

Segment gier wygenerował 4,265 miliarda dolarów. To jeden z najlepszych rezultatów w historii działu, choć kwartalne tempo wzrostu zatrzymało się po nadzwyczaj silnym pierwszym półroczu. Przed świętami firma zauważyła stabilizację zapasów w kanałach dystrybucji, ale popyt nie zdołał przebić rekordów drugiego i trzeciego kwartału roku wcześniejszego.

Znacznie silniejszy wynik osiągnęła linia rozwiązań profesjonalnych. Segment ProViz wzrósł do 760 milionów dolarów i ustanowił rekord w historii firmy. Wynik napędziło wdrożenie stacji roboczych DGX Spark AI i rosnące zapotrzebowanie na procesory oparte na architekturze Blackwell, używane w projektowaniu, wizualizacji technicznej i nowych procesach twórczych.

Autonomiczne systemy przyspieszają. Nvidia zdobywa nowych partnerów

Segment motoryzacji i robotyki osiągnął 592 miliony dolarów przychodu. Wzrost wynikał z rozwijania platform autonomicznych i wdrażania systemu Drive AGX Hyperion 10 Level 4. Wśród nowych partnerów znalazł się Uber, który rozpoczął testy z wykorzystaniem platformy Nvidii. Według firmy segment autonomii będzie odgrywać coraz większą rolę w jej globalnej strategii.

Prognoza na kolejne miesiące bez śladów spowolnienia

Nvidia przewiduje przychody na poziomie 65 miliardów dolarów w kolejnym kwartale, z marżą brutto na poziomie 74,8 procent. Kluczowymi motorami wzrostu pozostają platformy Blackwell i Blackwell Ultra. Firma nie odniosła się do sytuacji na rynku chińskim, co może sugerować, że ten segment działalności nie jest obecnie dla Nvidii priorytetem.

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

Sektor gier wyhamował, ale NVIDIA i tak zarabia miliardy. Sprzedali wszystko i biją rekordy
 0