FIFA 19 pojawiła się w sklepach 28 września, a posiadacze edycji specjalnych mogli uruchomić grę już trzy dni wcześniej. Chociaż od dnia debiutu nie minęło zbyt wiele czasu, to pojawiły się już pierwsze dane sprzedaży. Niestety Electronic Arts raczej nie ma powodu do wielkiego optymizmu, bo pomimo iż FIFA 19 okazała się najpopularniejszą grą w Wielkiej Brytanii, zajmując pierwsze miejsce na liście, to jednak sprzedaż gry spadła względem FIFY 18 aż o 25%. Według portalu GamesIndustry.biz, 64% kopii zostało nabytych przez posiadaczy PlayStation 4, a tylko 35% przez użytkowników Xbox One, co nie stanowi większego zaskoczenia zważywszy na fakt, że seria FIFA od dokładnie roku, czyli nadejścia FIFY 18 jest mocno promowana przez EA właśnie w wydaniu na konsolę Sony.
Chociaż FIFA 19 pozostaje najpopularniejszą produkcją w Wielkiej Brytanii, to jej sprzedaż spadła o 25% względem poprzedniej odsłony.
Warto podkreślić, że spadek zainteresowania obejmuje wyłącznie wersje pudełkowe, co w idealny sposób obrazuje aktualną sytuację, gdzie większość osób decyduje się na zakup produkcji cyfrowych. Kolejnym powodem gorszego niż oczekiwał wydawca zainteresowania FIFĄ 19 może być Fortnite, który w Anglii cieszy się równie dużym wzięciem co kopanka od Elektroników. Właśnie wystartował szósty sezon tego battle royala i prawdopodobnie ludzie skupili się na nim, zamiast wydawać 40 funtów na inny tytuł. A jeśli sami też nie jesteście przekonani do zakupu gry od Electronic Arts, zawsze możecie skorzystać z usługi Origin Access lub EA Access (ceny abonamentu wynoszą 14,99 zł na miesiąc bądź 79,99 zł w przypadku rocznej subskrypcji), w ramach której wypróbujecie przez 10 godzin testową wersję FIFY 19 i wówczas zdecydujecie (lub nie) o nabyciu pełnego wydania.
Jakość FIFY 19 to zaś temat rzeka - wielu fanów krytycznie podchodzi np. do systemu wyszukiwania przeciwników w powstałym Division Rivals, który w założeniu miał dobierać oponenta na naszym poziomie, a w praktyce jest zgoła odmiennie. Do tego dochodzą pomniejsze błędy pokroju niepewnej gry bramkarzy na przedpolu, choć większość z przytoczonych bugów wyeliminuje najpewniej najbliższa łatka. Wracając jednak do samego rankingu, na drugim i trzecim miejscu uplasowały się odpowiednio Spider-Man oraz Shadow of the Tomb Raider. Ciekawostką jest też wciąż mocna pozycja Grand Theft Auto V, które mimo kilku lat na karku nie daje się zepchnąć z czołowych pozycji, co zapewne ulegnie zmianie dopiero po premierze długo oczekiwanego Red Dead Redemption 2 - a może się mylę? :)
Ranking Top 10:
- FIFA 19
- Spider-Man
- Shadow of the Tomb Raider
- Crash Bandicoot: N.Sane Trilogy
- Grand Theft Auto 5
- Mario Kart 8: Deluxe
- The Elder Scrolls Online
- NBA 2K18
- Valkyria Chronicles 4
- Minecraft: Xbox Edition
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sprzedaż FIFY 19 gorsza od poprzedniej części