Sprzedaż gamingowych monitorów zalicza duży spadek. Preferencje graczy się zmieniają

Sprzedaż gamingowych monitorów zalicza duży spadek. Preferencje graczy się zmieniają

Biorąc pod uwagę spadający popyt na rynku PC i rosnącą inflację, spadek sprzedaży gamingowych monitorów za cały 2022 rok raczej nie jest zaskoczeniem dla nikogo, kto śledzi rynek. Jednak analitycy spodziewają się, że sprzedaż monitorów do gier odbije się w tym roku ze względu na sytuację w Chinach i fakt, że coraz więcej użytkowników preferuje wyższe częstotliwości odświeżania. 

Najnowszy raport firmy analitycznej TrendForce potwierdza, że sprzedaż gamingowych monitorów spadła o 19 procent w 2022 r., do 19,8 mln sprzedanych sztuk w porównaniu z 22,8 mln w 2021 r. Jest to pierwszy spadek na rynku od 2016 r., a firma przewiduje lekkie ożywienie w tym roku, prawdopodobnie sięgające 20,8 miliona sztuk przy pięcioprocentowym wzroście.

Najnowszy raport firmy analitycznej TrendForce potwierdza, że sprzedaż gamingowych monitorów spadła o 19 procent w 2022 r.

TrendForce

60 i 75 Hz jest już passé

Wyższe częstotliwości odświeżania mogą być pierwszym czynnikiem napędzającym popyt i ożywienie rynku w tym roku. Nie da się ukryć, że ostatnimi czasy widać trend na więcej megaherców, nawet w biurowych modelach. Jeśli chodzi o produkty z niższej półki, wiele marek zastępuje swoje monitory 75 Hz modelami 100 Hz. Ogólnie rzecz biorąc, monitory do gier o częstotliwości 100 Hz stanowiły 3,9 procent wszystkich sprzedanych gamingowych modeli w zeszłym roku i mogą osiągnąć 9 procent w 2023 roku.

analiza TrendForce - monitory

Jednak wydaje się, że większość rynku celuje w zakres 165-180 Hz, co stanowiło 51,9 procent sprzedaży w 2022 roku. Ze względu na niewielką różnicę cenową może on w tym roku umocnić swoją dominację na poziomie 58 proc., stopniowo zastępując monitory o częstotliwości odświeżania 120-160 Hz. Wyświetlacze powyżej 200 Hz również mogą odnotować niewielki wzrost udziału w rynku, z 11,7 procent do 12 procent.

OLEDy to wciąż nisza

Jako nowość na rynku ekrany OLED są wciąż niszowe w tym segmencie i prawdopodobnie odnotują nieznaczny wzrost w całym 2023 r. – z 0,6 do 1,6 procent udziałów w rynku. Reszta stawki jest prawie równo podzielona między wyświetlacze LCD z matrycami VA i wyświetlacze LCD z panelami IPS, z odpowiednio 51 procentami i 43,4 procentami udziału w rynku. Analitycy spodziewają się, że modele IPS zyskają w tym roku na popularności, przez co oba typy zrównają się na poziomie 48 proc.

Drugim pozytywnym czynnikiem dla rynku gamingowych monitorów w 2023 roku może być odradzający się chiński rynek. Popyt na monitory w kafejkach internetowych może wzrosnąć, gdy kraj zniesie ograniczenia związane z COVID. Igrzyska Azjatyckie 2023, które odbędą się w Hangzhou od końca września do początku października, będą obejmować kategorię e-sportową, co również może zwiększyć popyt.

Nawet jeśli rynek monitorów do gier w pełni odrodzi się w 2023 r., ogólny rynek monitorów PC może potrzebować czas do 2024 r., aby odwrócić gwałtowny spadek z 2022 r. Ostatnie raporty IDC wskazują, że pod koniec zeszłego roku dostawy monitorów do komputerów PC osiągnęły rekordowo niski poziom, a w tym roku mogą się jeszcze zmniejszyć.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sprzedaż gamingowych monitorów zalicza duży spadek. Preferencje graczy się zmieniają

 0