Firma analityczna IDC opublikowała raport na temat sprzedaży komputerów w czwartym kwartale oraz całym 2016 roku. Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami kupiliśmy mniej komputerów niż w 2015 roku.
International Data Corporation (IDC) to firma, która zajmuje się analizami rynków. Regularnie prezentuje dane na temat sprzedaży w poszczególnych segmentach elektroniki – smartfonów, tabletów, a także komputerów. Właśnie został opublikowany raport, z które dowiadujemy się, ile komputerów (stacjonarne, laptopy i stacje robocze) zostało kupionych na całym świecie w 2016 roku.
Okazuje się, że w samym czwartym kwartale 2016 roku sprzedaż komputerów na całym świecie osiągnęła poziom 70,2 mln sztuk. To wynik o 1,5 procent gorszy od analogicznego okresu w 2015 roku. W sumie daje to 260 mln urządzeń kupionych przez konsumentów od stycznia do grudnia 2016 roku. To z kolei wyniki o 5,7 procent gorszy niż rok wcześniej.
Wpływ na malejącą sprzedaż miało kilka czynników. Według IDC na początku roku decydujący był program darmowej aktualizacji Windowsa 10, który nie zachęcał do wymiany komputerów na nowe. Poza tym różnice w wydajności pomiędzy poszczególnymi generacji sprzętów są coraz mniejsze, więc zyski z nowego zakupu bardziej znikome. No i wreszcie dało się zauważyć zwiększone zainteresowanie konkretnymi podzespołami, co sugeruje, że wiele osób modernizuje starsze konstrukcje zamiast kupować nowe.
Jeśli chodzi o konkretnych producentów, to liderem pozostaje Lenovo. W czwartym kwartale 2016 roku chińska firma odpowiadała za sprzedaż 22,4 procent urządzeń. Na drugim miejscu znalazło się HP z udziałem na poziomie 21,7 procent. Trzecie przypadło Dellowi (15,7 procent), czwarte Apple (7,5 procent), a piąte Asusowi (7,4 procent). Pozostałe firmy sprzedały 25,4 procent komputerów, co pokazuje, jak wąski jest rynek PC.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sprzedaż komputerów w 2016 spadła o 5,7 procent