Sprzedaż konsol i gier odżyła dzięki restrykcjom związanym z Covid-19

Sprzedaż konsol i gier odżyła dzięki restrykcjom związanym z Covid-19

Wybuch epidemii Covid-19 wywiera druzgocący wpływ na wiele gałęzi przemysłu, ale w niektórych sektorach przynosi on zadziwiające wzrosty. Pomijając gwałtowny wzrost sprzedaży artykułów żywnościowych oraz higienicznych, takich jak maseczki i papier toaletowy, to w całej Europie mocno skoczyła sprzedaż konsol i gier. Ponieważ większość kontynentu jest zablokowana, gry stają się coraz bardziej popularnym środkiem na zabicie nudy podczas przymusowego pobytu w domu i chwilową ucieczkę od tych trudnych czasów. Gamesindustry.biz przeanalizowało najnowsze dane rynkowe od GSD, które pokazują sprzedaż sprzętu i oprogramowania na wielu rynkach, a wyniki wykazały ogromny wzrost wydatków na gry.

Sprzedaż gier i konsol mocno podskoczyła w całej Europie. W Wielkiej Brytanii pierwszy tydzień ograniczeń to wzrost sprzedaży aż o 250 procent.

Ponieważ Xbox Series X i PS5 (o ile plany nie zostaną pokrzyżowane) pojawią się w tym sezonie świątecznym, sprzedaż konsol gwałtownie spadała w ostatnich miesiącach, co jest normalnym zjawiskiem gdy ludzie czekają na maszyny nowej generacji. Ale między 16-22 marca sprzedaż konsol wzrosła o 155 procent. Zmiana ta jest opisana jako powszechny, a największe korzyści przypadły Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One. Jak pokazuje rekordowa liczba równoczesnych użytkowników Steam, więcej osób gra w gry niż kiedykolwiek wcześniej, o czym świadczy również skok sprzedaży konsol.

We Włoszech sprzedaż konsol wzrosła o 84 procent w pierwszym tygodniu blokady. W tym samym czasie w Hiszpanii odnotowano wzrost o 27,7 procent, a w następnym tygodniu o 66 procent. Francja odnotowała wzrost sprzedaży o 140,6 procent, a Wielka Brytania o 250 procent. Rekord padł poza Europą - w Australii sprzedaż podskoczyła aż o 285,6 procent. Sprzedaż samych gier wideo również wzrosła w wyniku ograniczeń w przemieszczaniu się. Liczba pobrań wydań cyfrowych wzrosła o 52,9 procent na 50 rynkach - i nie obejmuje to nowości jak Doom Eternal i Animal Crossing: New Horizons. Sprzedaż fizyczna również wzrosła, o 82 procent z tygodnia na tydzień.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sprzedaż konsol i gier odżyła dzięki restrykcjom związanym z Covid-19

 0