Firma analityczna TrendForce opublikowała wyniki sprzedaży laptopów w pierwszym kwartale 2017 roku. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, rezultaty są niezwykle optymistyczne.
Z danych uzyskanych przez TrendForce wynika, że od stycznia do marca bieżącego roku do sklepów na całym świecie trafiło aż 37,8 milionów notebooków, co przełożyło się na 6,1% wzrost rok do roku. Zdaniem firmy analitycznej, na taki stan rzeczy wpłynęły między innymi niezaspokojony popyt z ostatniego kwartału ubiegłego roku, wiele zorganizowanych przez sieci sklepów ofert promocyjnych oraz zwiększenie asortymentu przed planowanymi podwyżkami (związanymi z rosnącymi cenami komponentów) w późniejszej części roku. Tendencje te można odbierać jako tymczasowe zjawisko, chociaż przewiduje się, że wraz z końcem drugiego kwartału 2017 nadal będzie utrzymywać się wzrost sprzedaży, na poziomie oscylującym między 1 a 3% rok do roku.
Chociaż ogólna sprzedaż laptopów wzrosła o 15,4% rok do roku, to jednak spadła ona w porównaniu do czwartego kwartału 2016 o 15,8%
Najlepiej sprzedającą się marką laptopów okazały się być ponownie produkty HP (8,16 mln egzemplarzy), a zainteresowanie nimi wzrosło o 18,9% w porównaniu do roku poprzedniego. Lenovo nieznacznie jedynie ustępowało amerykańskiej firmie (8 mln - 1,6% wzrost). Dalsze miejsca zajęły Dell, Asus oraz Apple. Co ciekawe w przypadku tej ostatniej firmy, MacBooki znalazły 3,4 mln nabywców. Znaczną część tej liczby reprezentują najnowsze modele Pro z TouchBarem. Firma z Cupertino odnotowała sprzedaż na poziomie o 15,4% wyższym niż rok temu. Tendencja wzrostowa ma utrzymać się także w obecnym kwartale, kiedy to spodziewana jest poprawa wyników o kolejne 10%. W perspektywie całego rynku, w drugiej połowie roku ma nastąpić jednak spadek laptopów sprzedaży w granicach 2-4%.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sprzedaż laptopów wzrasta dzięki nowym MacBookom Pro