Sprzedaż pudełkowych wersji gier spada na rzecz cyfrowej dystrybucji

Sprzedaż pudełkowych wersji gier spada na rzecz cyfrowej dystrybucji

Firma analityczna Superdata sporządziła szczegółowe dane sprzedaży gier video z grudnia 2016 roku. Wyniki są dla całej branży bardzo optymistyczne, aczkolwiek sygnalizują także zmianę preferencji nośników.

Ogólnie przychody z rynku gier video wzrosły o 10% w porównaniu z listopadem i wyniosły one 7,6 miliarda dolarów. Sprzedaż konsolowych gier cyfrowych wzrosła o 16% w grudniu przy jednoczesnym spadku zainteresowania wersjami fizycznymi (spadek także o 16%), które odnotowały najgorsze wyniki od dwóch dekad.

Przestrzeń mobilna nadal wiedzie prym jeśli chodzi o sprzedaż cyfrową, która wzrosła w 2016 o 11%. Interesującą ciekawostką jest fakt, że Super Mario Run nie przebił się do pierwszej dziesiątki najlepiej zarabiających na siebie gier. Być może model sprzedaży obrany przez Nintendo nie był najfortunniejszy.

Jeśli chodzi o bestsellery na konsolach stacjonarnych, SuperData zauważa, że pomimo tego, że Call of Duty: Infinite Warfare zajęło ogólnie pierwsze miejsce, to w grudniu 2016 sprzedawało się gorzej niż Call of Duty: Black Ops III w poprzednim roku. Najnowsze Call of Duty odnotowało gorszy wynik od Black Ops III o 23%.

W kwestii komputerów osobistych dominowały gry typu free-to-play, jak League of Legends, Crossfire i Dungeon Fighter Online, a zyski całego sektora F2P wzrosły o 7%.


 

Sprzedaż gier video

 

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sprzedaż pudełkowych wersji gier spada na rzecz cyfrowej dystrybucji

 0