Sprzedaż tabletów maleje. Przyszłość należy do urządzeń 2w1

Sprzedaż tabletów maleje. Przyszłość należy do urządzeń 2w1

Firma analityczna IDC właśnie sporządziła zestawienie wyników sprzedaży na rynku tabletów. Niestety zebrane tam dane nie są zbyt optymistyczne dla tego typu urządzeń, aczkolwiek zwiastuje także pewnego rodzaju pozytywne zmiany.

W drugim kwartale 2017 utrzymała się tendencja spadkowa, pomimo dostępności nowych, tańszych iPadów oraz obniżek ze strony innych, popularnych producentów. Łącznie w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku, nastąpił 3,4% spadek sprzedaży. W minionym kwartale sprzedało się  w sumie 37,9 mln sztuk tabletów (z czego 11,4 mln to urządzenia Apple). Co ciekawe, ten negatywny trend dotknął każdy rodzaj sprzętów tej klasy, w tym też urządzenia 2w1. W tym ostatnim przypadku spowodowane było to oczekiwaniem na nowe wersje high-endowych tabletów Apple i Microsoftu. Sytuacja na tym segmencie ma się jednak według IDC pozytywnie odmienić w drugiej połowie tego roku.

Do grona największych producentów tabletów zaliczają się Apple, Samsung, Huawei, Amazon i Lenovo. Tradycyjne tablety powoli przechodzą do lamusa, branża widzi przyszłość w hybrydach.

IDC zauważa, że konsumenci nie wymieniają tak często swoich tabletów, jak robią to ze smartfonami, a nawet laptopami, a więc jakiekolwiek zwyżki w sprzedaży mogą być jedynie tymczasowe. Ogólnie, 3 spośród 5 największych producentów tabletów odnotowało wzrost udziału na rynku. Były to Apple, Samsung, Huawei, Amazon oraz Lenovo. Zamówienia na tablety firmy z Cupertino reprezentowały 30,1% całości tego segmentu w 2017. Samsung musi zadowolić się udziałami na poziomie 15,1%, natomiast pozostałe firmy nie przekraczają 8%. W podkategorii urządzeń hybrydowych prym wiodą wspólnie Apple z Microsoftem, a w dziedzinie laptopów konwertowalnych producenci tradycyjnie utożsamiani z rynkiem PC OEM. Według IDC największym problemem producentów sprzętu jest zachęcenie klientów do oświeżenia posiadanych tabletów, a osoby, które inwestują po raz pierwszy w tego typu sprzęt także należą do rzadkości. Zatem branża upatruje szans na profity w kategorii hybryd, takich jak Surface Pro czy iPad Pro, a tradycyjne tablety będą kontynuować tendencję spadkową. Linn Huang z IDC prognozuje, że nadejście Windows 10 na urządzenia z architekturą ARM powinno ustabilizować sytuację sprzętu ze średniej półki, natomiast do ostatniego kwartału powinny wyjść także przystępne cenowo, low-endowe hybrydy z Chrome OS.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sprzedaż tabletów maleje. Przyszłość należy do urządzeń 2w1

 0