Firma analityczna IDC właśnie sporządziła zestawienie wyników sprzedaży na rynku tabletów. Niestety zebrane tam dane nie są zbyt optymistyczne dla tego typu urządzeń, aczkolwiek zwiastuje także pewnego rodzaju pozytywne zmiany.
W drugim kwartale 2017 utrzymała się tendencja spadkowa, pomimo dostępności nowych, tańszych iPadów oraz obniżek ze strony innych, popularnych producentów. Łącznie w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku, nastąpił 3,4% spadek sprzedaży. W minionym kwartale sprzedało się w sumie 37,9 mln sztuk tabletów (z czego 11,4 mln to urządzenia Apple). Co ciekawe, ten negatywny trend dotknął każdy rodzaj sprzętów tej klasy, w tym też urządzenia 2w1. W tym ostatnim przypadku spowodowane było to oczekiwaniem na nowe wersje high-endowych tabletów Apple i Microsoftu. Sytuacja na tym segmencie ma się jednak według IDC pozytywnie odmienić w drugiej połowie tego roku.
Do grona największych producentów tabletów zaliczają się Apple, Samsung, Huawei, Amazon i Lenovo. Tradycyjne tablety powoli przechodzą do lamusa, branża widzi przyszłość w hybrydach.
IDC zauważa, że konsumenci nie wymieniają tak często swoich tabletów, jak robią to ze smartfonami, a nawet laptopami, a więc jakiekolwiek zwyżki w sprzedaży mogą być jedynie tymczasowe. Ogólnie, 3 spośród 5 największych producentów tabletów odnotowało wzrost udziału na rynku. Były to Apple, Samsung, Huawei, Amazon oraz Lenovo. Zamówienia na tablety firmy z Cupertino reprezentowały 30,1% całości tego segmentu w 2017. Samsung musi zadowolić się udziałami na poziomie 15,1%, natomiast pozostałe firmy nie przekraczają 8%. W podkategorii urządzeń hybrydowych prym wiodą wspólnie Apple z Microsoftem, a w dziedzinie laptopów konwertowalnych producenci tradycyjnie utożsamiani z rynkiem PC OEM. Według IDC największym problemem producentów sprzętu jest zachęcenie klientów do oświeżenia posiadanych tabletów, a osoby, które inwestują po raz pierwszy w tego typu sprzęt także należą do rzadkości. Zatem branża upatruje szans na profity w kategorii hybryd, takich jak Surface Pro czy iPad Pro, a tradycyjne tablety będą kontynuować tendencję spadkową. Linn Huang z IDC prognozuje, że nadejście Windows 10 na urządzenia z architekturą ARM powinno ustabilizować sytuację sprzętu ze średniej półki, natomiast do ostatniego kwartału powinny wyjść także przystępne cenowo, low-endowe hybrydy z Chrome OS.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sprzedaż tabletów maleje. Przyszłość należy do urządzeń 2w1