Poznaliśmy przybliżoną datę premiery i szczegóły kampanii "Squadron 42" do Star Citizen

Poznaliśmy przybliżoną datę premiery i szczegóły kampanii "Squadron 42" do Star Citizen

W miniony weekend w Manchesterze odbyła się coroczny konwent CitizenCon organizowany przez Cloud Imperium Games, którego głównym tematem jest ich rozwijana od lat gra sci-fi Star Citizen. Pierwszy dzień wydarzenia zakończył się obszerną prezentacją kampanii dla jednego gracza, zatytułowanej Squadron 42, oraz ogłoszeniem przyblizonej daty premiery – gra ma zadebiutować w 2026 roku.

30-40 godzin rozgrywki w kampanii

Chris Roberts, współzałożyciel studia oraz reżyser Star Citizen, ujawnił, że przejście kampanii Squadron 42 może zająć od 30 do 40 godzin. Następnie oddał scenę Richardowi Tyrze, starszemu reżyserowi gry, aby zaprezentował na żywo długą sekcję prologu. Roberts zaznaczył, że zamiast pokazywać gotowe nagranie z rozgrywki, studio woli prezentacje w czasie rzeczywistym: „Pokazanie tylko wideo z rozgrywki to nie nasz styl”.

Mimo że w trakcie pokazu pojawiły się problemy techniczne, takie jak wizualne błędy i jedno zawieszenie gry, to poziom szczegółowości i skala prezentowanego świata zrobiły duże wrażenie.

Squadron 42 ma zadebiutować w 2026 roku.

Prezentacja prologu

Prezentowany fragment zaczynał się od krótkiej sekwencji wprowadzającej, w której gracz wybiera swoją postać i zdobywa ekwipunek, zanim dołączy do ogromnej ludzkiej floty statków kosmicznych. Wkrótce jednak na ekranie pojawiła się formacja obcych Vanduul, a sytuacja wymknęła się spod kontroli, prowadząc do pełnowymiarowej bitwy kosmicznej. Po długiej cut-scence, gracz odzyskał kontrolę nad postacią, a gameplay ujawnił walkę z użyciem broni, przemieszczanie się w zerowej grawitacji oraz inne systemy związane ze statkami kosmicznymi.

W prezentowanej misji nie zabrakło również gwiazd filmowych, takich jak Gillian Anderson, Gary Oldman i Henry Cavill, którzy wcielają się w postacie w grze.

Długa droga do premiery

Fani Squadron 42 mogą pamiętać, że rok temu ogłoszono, iż gra osiągnęła etap "feature complete", co oznaczało, że wszystkie planowane mechaniki zostały już zaimplementowane. Od tego czasu zespół skupił się na optymalizacji i szlifowaniu gry. Chris Roberts podczas prezentacji powiedział:

„W zeszłym roku ogłosiliśmy, że Squadron 42 jest funkcjonalnie ukończona, więc co robił zespół od tego czasu? Z uwagi na skalę i ambicję gry, nasze zespoły skupiły się na polerowaniu i optymalizacji, aby upewnić się, że gra spełni wysokie standardy, jakie ja, zespół i wy wszyscy mamy. Ten poziom jakości wymaga czasu, a my jesteśmy zobowiązani do dostarczenia doświadczenia godnego tej podróży”.

Co dalej z Star Citizen?

Oprócz pracy nad Squadron 42, Cloud Imperium Games regularnie aktualizuje moduł MMO gry Star Citizen, wydając kwartalne aktualizacje. Pomimo wielu opóźnień i problemów technicznych, studio stale pracuje nad rozwojem gry i ma ambitne plany na przyszłość. Przypominamy, że Star Citizen to prawdziwy fenomen, bo gra zebrała od gracza w ramach crowdfundingu przeszło 600 mln USD.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Poznaliśmy przybliżoną datę premiery i szczegóły kampanii "Squadron 42" do Star Citizen

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł