Square Enix zawsze lubiło nowe technologie, a wraz z pojawieniem się mieszanej rzeczywistości i strumieniowego przesyłania danych w chmurze, ich zamiłowanie do nowości tylko się rozwinęło. W tym tygodniu prezydent Square Enix, Yosuke Matsuda, opublikował list otwarty na nadchodzący rok, w szczególności odnosząc się do ambicji wydawcy dotyczących strumieniowego przesyłania danych w chmurze i rzeczywistości rozszerzonej. List zaczyna się od potwierdzenia przez Matsudę zapowiedzi PS5 i Xbox Series X, które będą obok usług gier w chmurze, takich jak Google Stadia, Project xCloud i NVIDIA GeForce NOW. Co ciekawe, okulary AR to także obszar zainteresowania firmy, a nie bardziej rozpowszechnione zestawy VR.
Sytuacja robi się coraz ciekawsza, choć osobiście mam nadzieję, że konsole nowej generacji sprzęt PC pozostaną centralnym punktem dla większości twórców gier jeszcze przez długi czas.
Jeśli chodzi o gry w chmurze, Matsuda oświadczył, że: "Będziemy dążyć do tego, aby gry były możliwe tylko w chmurze, co oznacza tworzenie gier natywnych lub zorientowanych na chmurę. Aby strumieniowe przesyłanie w chmurze cieszyło się masową popularnością, konieczne będą innowacje nie tylko pod względem dystrybucji, ale także pod względem wrażeń z gry. Wierzymy, że nowe wrażenia z gier, które byłyby niemożliwe na tradycyjnych konsolach do gier, będą głównym czynnikiem napędzającym przyjęcie gier w chmurze. Nasze wysiłki w celu opracowania tytułów natywnych dla chmur lub zorientowanych na chmurę są już w toku, a my będziemy dążyć do tworzenia nowych wrażeń z gier."
Przechodząc do idei doświadczeń mieszanej rzeczywistości, Matsuda dodał, że Square Enix kontynuuje prace badawczo-rozwojowe nad technologiami takimi jak XR i może zacząć chwalić się niektórymi postępami już w tym roku. "2020 rok będzie rokiem poważnych zmian w branży cyfrowej rozrywki, gdy stoimy u progu nowej ery. Zamierzamy postrzegać te zmiany jako szanse i podejmować szereg nowych wyzwań". Wygląda na to, że w nadchodzącym roku zobaczymy zupełnie inne pomysły od Square Enix, chociaż raczej nie ma co się spodziewać, że zobaczymy pierwszą grę "tylko w chmurze" ogłoszoną w 2020 roku.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Square Enix ma nadzieję zacząć tworzyć gry wyłącznie "w chmurze"