Square Enix zapowiada premierową aktualizację do Final Fantasy XVI. Co wniesie?

Square Enix zapowiada premierową aktualizację do Final Fantasy XVI. Co wniesie?

Square Enix początkowo nie zamierzało udostępniać premierowej aktualizacji do Final Fantasy XVI, aczkolwiek deweloperzy zmienili zdanie i jednak wydadzą łatkę w dniu debiutu. Ma ona wyeliminować najpoważniejsze błędy, a także poprawić wydajność.

Square Enix jednak wyda premierową aktualizację do Final Fantasy XVI

Final Fantasy XVI trafi do sprzedaży na PlayStation 5 za kilka dni, 22 czerwca. Pierwotnie Square Enix nie planowało publikować premierowej aktualizacji, która jest o tyle kluczowa, że zazwyczaj usprawnia działanie gry i eliminuje kluczowe błędy. Studio chciało tym samym wykonać ukłon w kierunku graczy ze słabym internetem, którzy nie chcą czekać na uruchomienie oczekiwanej produkcji. Firma zmieniła jednak zdanie i udostępni update w chwili debiutu Final Fantasy XVI, choć jak na dzisiejsze standardy będzie on ważył śmiesznie mało, bo tylko 300 MB. Nie powinno to więc stanowić kłopotu dla osób z niską prędkością pobierania. Dodatkowo patch zostanie opublikowany wcześniej, 20 czerwca.

Square Enix zmieniło zdanie i wyda premierową aktualizację do Final Fantasy XVI, która będzie ważyć jedynie 300 MB i skupi się głównie na poprawie płynności gry.

Co takiego wniesie premierowa łatka? Podczas transmisji na żywo deweloperzy zdradzili, że chodzi o poprawę wydajności Final Fantasy XVI. To nie wszystko, ponieważ update wyeliminuje problem z flagą kontrolną, który może uniemożliwić dokonanie postępu w konkretnych miejscach, usunięto błąd powodujący nieoczekiwane zamknięcie gry w konkretnych okolicznościach, poprawiono drobne błędy w tekście czy zoptymalizowano wydajność w kilku lokacjach. Warto zaznaczyć, że nie będzie to aktualizacja obowiązkowa. Wydajność Final Fantasy XVI w wersji demonstracyjnej wyglądała nieco problematycznie i oby ten element poprawiono.

Gracze narzekają na Final Fantasy XVI

Innym powszechnym zarzutem jest to, że demo zawierało wiele przerywników filmowych, na co producent Naoki Yoshida odpowiedział: "Zgadzam się, jest dużo scen przerywnikowych. Zostało to zaczerpnięte z pierwszego aktu opowieści, więc scenografii jest więcej niż w dalszej części gry. Stopniowo będzie bardziej przypominać ogólnie sekcję Eikon Challenge. Ale nadal będą długie sceny w kluczowych momentach historii. Mimo to wierzymy, że historia, którą opowiadamy, jest przekonująca, a kiedy już Cię wciągnie, nie będziesz się martwić długością przerywników".

Square Enix szuka również sposobów dostosowania rozmycia ruchu za pomocą dedykowanego ustawienia lub całkowitego wyłączenia go. Dodatkowe nadchodzące opcje mogą obejmować prędkość ruchu kamery i możliwość wyłączenia automatycznego śledzenia.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Square Enix zapowiada premierową aktualizację do Final Fantasy XVI. Co wniesie?

 0