STALKER, czyli seria zapoczątkowana w 2007 roku przez ukraińskie studio GSC Game World zdobyła oddane grono fanów, bowiem w miarę swoich możliwości pozwalała przeżyć całkiem ekscytującą wirtualną przygodę w miejscu od dawien dawna wzbudzającym zainteresowanie wielu osób na świecie — czarnobylskiej Zonie. Dotychczas nie licząc fanowskiego projektu STALKER: Lost Alpha z 2014 roku na rynku zadebiutowały trzy odsłony marki, która później na pewien okres trafiła do szuflady i ludzie w jakimś stopniu o niej zapomnieli. Jednak w 2018 roku deweloperzy postanowili ją odkurzyć zapowiadając STALKERA 2, o którym nadal wiemy dość mało. Twórcy niechętnie dzielili się ze społecznością większymi detalami o tytule i najpewniej tak by było do tej pory, gdyby nie Epic Games Store. Otóż sklep postanowił niejako wyjść przed szereg ujawniając informację o wykorzystanym w grze silniku.
STALKER 2 oficjalnie skorzysta z silnika Unreal Engine.
S.T.A.L.K.E.R. 2 is powered by Unreal Engine: pic.twitter.com/RdDWr4yYj3
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) 2 stycznia 2020
Tym samym postawieni przed faktem dokonanym autorzy potwierdzili, że STALKER wykorzysta doskonale wszystkim znany Unreal Engine. Jeśli chodzi o powód skorzystania z usług akurat tego narzędzia to sprawa dla ekipy GSC Game World jest prosta, mianowicie daje ono szansę wykreowania produkcji oczekiwanej przez graczy z odpowiednim klimatem napięcia oraz grozy, a także oczywiście wysokim poziomem graficznym. Dodatkowo Unreal Engine świetnie współgra z opcją bezproblemowego projektowania modyfikacji do gry, która ma się w tym przypadku pojawić. Co ciekawe w sieci nie zabrakło głosów jakoby wykorzystanie tego właśnie silnika było związane z wybraniem docelowej platformy gdzie będzie sprzedawana produkcja na PC.
Jednak deweloperzy zaprzeczyli jakoby całość w jakikolwiek sposób się ze sobą wiązała. Tym samym nadal oficjalnie nie wiemy nic o docelowych platformach, cenie czy nawet konkretnej dacie premiery STALKERA 2. Zapewniono nas, że te fakty poznamy we właściwym czasie. W przeszłości spekulowano także o możliwości implementacji trybu battle royale, aczkolwiek zgodnie z dostępną informacją nie ma na to większych szans, ponieważ twórcy wolą skupić się na opowiedzeniu wciągającej historii dla pojedynczego gracza.
Pokaż / Dodaj komentarze do: STALKER 2 wykorzysta silnik Unreal Engine