Wymagania Stalker 2 to kłamstwo? Studio banuje za wytknięcie nieprawidłowości

Wymagania Stalker 2 to kłamstwo? Studio banuje za wytknięcie nieprawidłowości

Fani oczekujący na premierę Stalker 2: Heart of Chornobyl skrytykowali wymagania sprzętowe gry, które okazały się znacznie wyższe niż pierwotnie deklarowano. Kontrowersje wzbudził fakt, że do osiągnięcia płynnej rozgrywki przy wyższych ustawieniach graficznych konieczne jest zastosowanie technologii skalowania obrazu, takich jak Nvidia DLSS czy AMD FSR. Problemy zaostrzyły relacje społeczności z deweloperem, firmą GSC Game World, szczególnie po zbanowaniu jednego z krytycznych fanów na forum gry.

Wymagania sprzętowe dla Stalker 2 były pierwotnie opublikowane w 2021 roku, kiedy gra miała zadebiutować wcześniej. Jednak przez wojnę na Ukrainie i przejście na silnik Unreal Engine 5, premiera gry została przesunięta na 2024 rok, co znacząco wpłynęło na jej specyfikacje. Zgodnie z nowymi wytycznymi, do grania na ustawieniach wysokich czy epickich konieczne będzie posiadanie jednego z najwydajniejszych układów oraz co najmniej 32 GB pamięci RAM. Dodatkowo, aby osiągnąć deklarowaną liczbę klatek na sekundę, niezbędne będzie wykorzystanie technologii skalowania, takich jak DLSS i AMD FSR.

STALKER 2 jest krytykowany za to, że nie wyjaśnia jasno, iż wymagania gry mogą być uzależnione od technologii skalujących, takich jak Nvidia DLSS i AMD FSR.

Jeden z graczy, znany w sieci jako Pirat_Nation, zarzucił deweloperowi „ukrywanie” prawdziwych wymagań systemowych i braku jasnych informacji na temat konieczności stosowania technologii upscalingu. Wkrótce potem został zbanowany na oficjalnym forum gry na Steamie, co wywołało burzę w społeczności graczy. Powodem bana miało być „rozpowszechnianie fałszywych informacji o firmie”.

Krytyka w sieci zmusiła GSC Game World do publicznych przeprosin. W oświadczeniu opublikowanym na platformie X, deweloper przyznał, że zakaz był wynikiem błędu nowego moderatora, i zapowiedział bardziej transparentną komunikację w przyszłości. „Popełniliśmy błąd w tym temacie. Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację i podejmiemy kroki, aby uniknąć podobnych incydentów w przyszłości.”

Dlaczego technologia skalowania wzbudza kontrowersje?

Kwestia wykorzystania technologii takich jak DLSS i FSR stała się gorącym tematem na forach i w mediach społecznościowych. Skalowanie obrazu pozwala na generowanie obrazu w niższej rozdzielczości i podbijanie go do wyższej, co znacznie poprawia wydajność. Choć rozwiązania te są chwalone za innowacyjność, część graczy uważa, że nadmierne poleganie na nich obniża jakość renderowanego obrazu i sugeruje niedopracowanie gry i nie powinni być brane pod uwagę, przy podawaniu wymagań.

Premiera Stalker 2: Heart of Chornobyl odbędzie się już w najbliższych dniach, a dopiero pierwsze testy użytkowników zweryfikują realne wymagania gry. Tymczasem GSC Game World musi stawić czoła nie tylko oczekiwaniom graczy, ale również rosnącej fali krytyki dotyczącej komunikacji i podejścia do społeczności.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wymagania Stalker 2 to kłamstwo? Studio banuje za wytknięcie nieprawidłowości

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł