Jeżeli nie wydarzy się nic nieprzewidywanego, Stalker 2 zadebiutuje 20 listopada po kilkukrotnych opóźnieniach. Jedną z przyczyn miały być problemy ze stabilnym działaniem gry na konsoli Xbox Series S. Jednak teraz twórcy z ukraińskiego studia GSC Game World deklarują, iż tytuł będzie wyznaczać się jakością na sprzęcie Microsoftu.
Stalker 2 ma cechować się wysoką jakością na konsolach
Stalker 2 miał pewne problemy z wydajnością, ale deweloperzy robią wszystko, by projekt spełnił standardy i zapewniał odpowiednią płynność, nie tylko na komputerach, ale również konsolach Xbox Series X/S. W tym celu studio wprowadziło szereg zmian związanych z optymalizacją Stalkera 2 na PC oraz konsolach. Zoptymalizowano procesor, zastosowano poprawki w wątkach renderowania oraz dokonano licznych optymalizacji pamięci RAM.
Twórcy Stalkera 2 robią wszystko, by gra działała na konsolach cały czas w stabilnej liczbie klatek na sekundę.
Firma jest bliska ukończenia gry, więc premiera nie powinna być zagrożona. Celem GSC Game World pozostaje zapewnienie tytułu, który działa cały czas w stabilnej liczbie klatek na sekundę oraz ze stabilną wydajnością.
Chociaż produkcja bazuje na silniku Unreal Engine 5.1, to deweloperzy musieli dostosować go do swoich potrzeb i wprowadzić niezbędne poprawki, dlatego określają go jako "Unreal Engine 5.1.GSC".
STALKER 2 ukaże się 20 listopada na PC i Xbox Series S/X i będzie dostępny od pierwszego dnia w Game Pass.
O wydaniu na PlayStation 5 nie mówiono jeszcze publicznie, ale z poprzedniego raportu wiemy, że istnieje trzymiesięczne okno ekskluzywności, więc gra może zostać wydana na konsoli Sony na początku 2025 roku.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Stalker 2 na Xbox Series X/S bez wstydu? "Robimy wszystko, by działał stabilnie"