Star Citizen rezygnuje z DirectX 12 na rzecz Vulkan

Star Citizen rezygnuje z DirectX 12 na rzecz Vulkan

Star Citizen to z jednej strony spektakularny kickstarterowy sukces, a z drugiej - gra-widmo. Twórcy projektu właśnie potwierdzili kolejną zmianę technologiczną, od teraz ich produkcja będzie korzystała z API Vulkan, zamiast DirectX 12.

To nie pierwsza tego typu decyzja w przypadku tytułu autorstwa Cloud Imperium Games. W zeszłym roku firma, której lideruje Chris Roberts ogłosiła przesiadkę z silnika graficznego CryEngine na jego zmodyfikowaną wersję od Amazon - Lumberyard. Co ciekawe, deweloperzy od samego początku pragnęli wspierać DX12. Jednak z momentem wprowadzenia najnowszych bibliotek Vulkan okazało się, że zawierają one te same funkcje i oferują podobny zysk wydajności, a przy okazji nie ograniczają użytkowników do korzystania wyłącznie z Windows 10, a otwierają drogę dla ujednoliconego API dla komputerów z Windows 7, 8, 10 oraz Linuksem. W ten sposób firma zrezygnuje także ze wsparcia DX11 bez żadnych negatywnych konsekwencji.

Star Citizen jest już w przygotowaniu od 2011. Nad grą czuwa weteran Origin Systems Inc., Chris Roberts, który był twórcą legendarnego Wing Commandera.

Alistair Brown, producent gry, nie wyklucza jednak, że deweloperzy powrócą w przyszłości do DirectX 12, jednak stałoby się tak tylko wtedy gdyby API Microsoftu oferowało jakieś istotną funkcjonalność, której nie ma w Vulkanie. W tym momencie Brown uważa, że obydwie biblioteki są do siebie bardzo podobne. Trudno się dziwić decyzji Cloud Imperium Games - Star Citizen uzbierał już ponad 145 milionów dolarów w ramach zbiórki crowdfundingowej na Kickstarterze, a więc logicznym jest, że twórcy produkcji chcieliby dostarczyć ją jak największemu gronu odbiorców. Na premierę kompletnej wersji gry trzeba będzie jeszcze długo poczekać. Obecnie Star Citizen znajduje się w fazie alfa, aczkolwiek w tym roku planowana jest premiera kampanii single-player zwanej Squadron 42.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Star Citizen rezygnuje z DirectX 12 na rzecz Vulkan

 0