Starfielda promowano jako kandydata na grę roku, jednak po premierze spotkał się ze sporą krytyką. brakuje mu do tego miana. Gracze wystawili produkcji Bethesdy negatywne oceny m.in. za nudę i puste planety oraz optymalizację, z czym swego czasu nie zgadzał się Todd Howard. Teraz jeden z deweloperów przyznał, że zakończenie historii robiono w zasadzie na ostatnią chwilę.
Starfield ma swoje wady, a jedną z nich są dla graczy m.in. puste planety czy nudna fabuła. Według byłego głównego projektanta zadań w Starfield, Willa Shena, stworzenie finałowego zadania odbyło się w ostatniej chwili i powstało jedynie z „konieczności”. We wtorek na konferencji Game Developers Conference w San Francisco Shen oraz były główny projektant poziomów w Falloucie 76, Daryl Brigner opowiedzieli o tworzeniu poziomów i misji w grach. Poruszono również temat Starfielda.
Główny projektant zadań Starfielda przyznał, że finałową misję stworzono w pośpiechu i z konieczności.
Obaj twórcy pracowali razem przez prawie 15 lat nad grami RPG Bethesdy, takimi jak Skyrim, Fallout 4 i Fallout 76. Obaj odeszli z firmy: Shen jest obecnie głównym projektantem treści w Something Wicked Games, a Brigner działa w Soft Rains.
Shen powiedział, że częścią problemu jest sama wielkość zespołu pracującego nad Starfield. Po prostu było ich za dużo i ciężko było ze sobą współpracować. Ekika, która stworzyła Skyrima liczyła około 100 osób, co ułatwiło działanie pomiędzy różnymi działami. Wielkość zespołu wzrosła do około 150 osób w przypadku Fallouta 4, następnie ponad 350 osób jeśli chodzi o Fallouta 76 i ponad 500 osób w przypadku Starfielda.
Nie chodzi tu tylko o Bethesda Game Studios, ale także o zewnętrznych deweloperów, takich jak Machine Games, Nothing Studios, Arkane, Snowed In i The Forge Interactive.
Jak wynika ze słów Shena, deweloperom w przypadku Statfielda brakowało czasu na przygotowanie finałowej misji, a samo zadanie miało być przygotowywanie w atmosferze paniki. W efekcie po przetestowaniu poziomu brakowało w nim różnych rzeczy i konkretnego zwieńczenia opowieści, które poderwałoby graczy z krzeseł.
Sam zespół podobno był przeciążony pracą, co też wpłynęło na jakość produkcji.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Starfield był kończony w pośpiechu? Finałową misję zrobiono na ostatnią chwilę