Starfield miał trafić na PlayStation 5. Bethesda tłumaczy, dlaczego tak się nie stało

Starfield miał trafić na PlayStation 5. Bethesda tłumaczy, dlaczego tak się nie stało

Starfield zmierza na PC i Xbox Series X/S. Gra ominie PlayStation 5, co nie podoba się wielu graczom, powstała nawet specjalna petycja, by wydać tytuł Bethesdy wyłącznie na konsoli Sony. Tak się jednak nie stanie, zaś deweloperzy wyjaśnili przyczyny swojej decyzji.

Dlaczego Starfield nie trafi na PS5? Bethesda uzasadnia

W Starfielda gracze zagrają 6 września 2023 roku. Obejść smakiem muszą się użytkownicy PS5, Bethesda wyjaśniła jednak dlaczego gra ominie platformę Sony. Studio twierdzi, że gdyby produkcja miała być rozwijana także na PlayStation 5, wówczas z pewnością nie zadebiutowałaby za kilka miesięcy. Szef wydawniczy Bethesdy, Pete Hines, omówił wyłączność gry na konsole w czwartek podczas sprawy sądowej Microsoftu przeciwko Federalnej Komisji Handlu USA, która stara się zablokować proponowane przez producenta Xboksa przejęcie Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów.

Bethesda twierdzi, że gdyby Starfield miał trafić również na PS5, to zadebiutowałby później i pochłonął dodatkowe koszta.

Powiedział, że po dwóch opóźnieniach Starfield pojawi się wreszcie na początku września, lecz nie byłoby to realne gdyby istniała wersja na PS5. Zapytany, czy w takiej sytuacji debiut gry w tym roku byłby w ogóle realny Hines odparł: „Moim zdaniem nie, ta gra nie wyszłaby w ciągu dziewięciu tygodni, gdybyśmy tworzyli ją na zupełnie inną platformę. Skupienie się na mniejszej liczbie platform było dużą korzyścią dla tego zespołu”. Trzecia wersja pochłonęłaby jego zdaniem nie tylko dodatkowy czas, ale też koszta.

Gdyby Starfield zadebiutował już teraz miałby mniej błędów niż jakakolwiek inna gra Bethesdy

Szef Xbox Game Studios, Matt Booty, powiedział z kolei Giant Bomb, że gdyby Starfield trafił do sprzedaży już teraz miałby mniej błędów niż jakakolwiek inna produkcja Bethesdy. Co ciekawe tytuł miał pierwotnie trafić także na PlayStation 5, aczkolwiek po przejęciu ZeniMax przez Microsoft, Microsoft renegocjował umowę, która została wcześniej zawarta. W efekcie docelowymi platformami pozostają PC i Xboxy.

Samo tłumaczenie Bethesdy odnośnie edycji Starfielda na PS5 wydaje się nieco zaskakujące, żeby nie napisać kuriozalne. Po prostu Microsoft chce mieć mocny tytuł, którego zabraknie na urządzeniu największego rywala, Sony.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Starfield miał trafić na PlayStation 5. Bethesda tłumaczy, dlaczego tak się nie stało

 0