AMD kilka miesięcy temu udostępniło kod źródłowy FSR 3, co zaowocowało powstaniem modów wprowadzających FSR 3 do tytułów obsługiwanych przez DLSS 3. Jeden z takich dodatków pozwala drastycznie zwiększyć wydajność starszych kart graficznych, jednak w tym konkretnym przypadku ten zastrzyk mocy dotyczy jedynie kart Nvidii.
Nowe mody umożliwiają użytkownikom korzystanie z FSR 3 w niektórych grach, w których FSR 3 nie jest domyślnie zaimplementowane. Jak się okazuje, jeden z tych modów FSR 3 może on odświeżyć starsze karty graficzne RTX z serii 20 i RTX 30, zwiększając wydajność nawet o 75%. Digital Foundry przetestowało mod konwersji FSR 3 na DLSS 3, który działa z każdą grą obsługującą natywnie DLSS 3. Podobnie jak poprzednie modyfikacje FSR 2, mod FSR 3 wymaga od użytkowników wstawienia dwóch nowych plików .dll do katalogu gry zawierającego kod źródłowy FSR 3. W przypadku posiadaczy kart RTX z serii 20 i 30 mod obejmuje również edycję rejestru, która ma oszukać system Windows, aby pomyślał, że te procesory graficzne obsługują DLSS 3. Jest to konieczne, aby aktywować DLSS 3 w grze, co w efekcie aktywuje FSR 3 ze względu na zmodyfikowane pliki .dll.
FSR 3 można teraz dodawać w grach, które już obsługują DLSS 3. Jest to szczególnie korzystne, ponieważ stosunkowo niewiele tytułów nadal natywnie obsługuje nową technologię generowania klatek FSR 3 firmy AMD.
Redakcja przetestowała kilka współczesnych tytułów AAA, w tym "Cyberpunk 2077" i "Spider-Man: Miles Morales" na karcie RTX 3080. W "Cyberpunku" karta RTX 3080 odnotowała imponujący wzrost o 67% w rozdzielczości 1440P z włączonym skalowaniem wydajności DLSS i RT overdrive. Bez FSR 3, karta RTX 3080 uzyskiwała około 60-70 FPS, ale po włączeniu FSR 3 GPU utrzymywało nawet ponad 100 FPS, osiągając do 120 FPS. W przypadku "Miles Morales" odnotowano podobny wzrost wydajności, oscylujący w granicach 65-75% lepszej wydajności z włączonym FSR 3. Gra działała w rozdzielczości 1440P z włączonym DLAA i maksymalną jakością grafiki z włączonym RT. Bez FSR 3 gra utrzymywała się w okolicach 50-60 FPS, ale po włączeniu FSR 3 osiągała prędkość około 100 FPS.
Niestety, żeby nie było tak różowo, to FSR 3 cierpi na dodatkowe artefakty, których nie ma w większości gier z poprawną implementacją FSR 3 - jak choćby migotanie cieni. Mimo tych niedoskonałości, mod FSR 3 pokazuje, jak korzystna jest otwarta kompatybilność FSR 3 w porównaniu z implementacją DLSS 3 firmy Nvidia, która jest ściśle ograniczona do układów GPU z serii RTX 40.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Starsze karty graficzne Nvidii dostały zastrzyk mocy. Jest szybciej nawet o 75%