Steam bije magiczną barierę, ale jedna statystyka mocno zaskakuje

Steam bije magiczną barierę, ale jedna statystyka mocno zaskakuje

Steam, największa platforma dystrybucji gier na PC, osiągnął historyczny kamień milowy. Na zakończenie pierwszego kwartału 2024 roku Valve odnotowało ponad 40 milionów użytkowników jednocześnie zalogowanych do Steam. Dokładna liczba wyniosła 40,26 miliona według Steam Charts i 40,27 miliona według SteamDB.

Co ciekawe, choć platforma odnotowała rekordową liczbę zalogowanych osób, tylko 31% użytkowników faktycznie grało w gry. Oznacza to, że spośród 40,27 miliona użytkowników, około 12,8 miliona było aktywnie zaangażowanych w rozgrywkę. Pozostałe osoby mogły korzystać ze Steam w inny sposób, np. kupując gry, przeglądając zawartość sklepu lub korzystając z czatu i społeczności. Mimo to, rekord ten potwierdza rosnącą popularność platformy i gamingu na PC.

Co ciekawe, choć platforma odnotowała rekordową liczbę zalogowanych osób, tylko 31% użytkowników faktycznie grało w gry.

Steam

Wzrost rynku gier na PC

Steam od lat dominuje na rynku cyfrowej dystrybucji gier na PC. Jak wynika z ujawnionych w 2023 roku dokumentów w sprawie FTC vs. Microsoft, Valve wygenerowało 7 miliardów dolarów przychodu w 2021 roku. Tymczasem rynek gier PC stale rośnie. Z danych Newzoo wynika, że branża gamingowa na PC wzrosła z 35,9 miliarda dolarów w 2021 roku do 41,5 miliarda dolarów w 2024 roku, przy średniorocznym tempie wzrostu (CAGR) na poziomie 3,7%.

Choć obecne przychody Valve nie są znane, regularne sukcesy gier takich jak Palworld, Helldivers II, Counter-Strike II, Black Myth: Wukong, Marvel Rivals oraz Monster Hunter Wilds przyczyniają się do rosnących dochodów platformy.

Tym samym Valve, które ma kilku silnych konkurentów (jak choćby Epic Games Store), wciąż pozostaje liderem w cyfrowej dystrybucji gier, a jego założyciel, Gabe Newell, według szacunków Bloomberg, posiada obecnie majątek o wartości 6,89 miliarda dolarów.

Era bez "ekskluziwów"

Na szybki rozwój gamingu na komputerach ma też znaczenie praktycznie porzucenie ekskluzywnych gier na konsolach. Microsoft od lat wydaje praktycznie wszystkie swojego gry na PC, w tym samym czasie co na Xboxie, a przypadku PlayStation, choć trzeba poczekać na hity Sony czasem nawet i kilka lat, to praktycznie można mieć pewność, że większość pojawi się na blaszakach. Tym samym PC jest najbardziej uniwersalną platformą, a jednocześnie potrafi dostarczyć najwyższą jakość (choć przeważnie wiążę się to z większymi kosztami). 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Steam bije magiczną barierę, ale jedna statystyka mocno zaskakuje

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł