Steam zaostrza zasady. Wydawcy nie będą już bezkarnie kiwać klientów

Steam zaostrza zasady. Wydawcy nie będą już bezkarnie kiwać klientów

Valve opublikowało nowe wytyczne dotyczące przepustek sezonowych (season pass) na platformie Steam, mając na celu lepszą ochronę graczy przed potencjalnym wprowadzaniem w błąd. Firma traktuje przepustki sezonowe w sposób podobny do przedsprzedaży, dlatego obowiązują je podobne ograniczenia i zasady.

Wymogi dla przepustek sezonowych

Zgodnie z nowymi wytycznymi, deweloperzy oferujący przepustki sezonowe zobowiązują się do dostarczenia przyszłej zawartości. Podczas procesu uruchamiania przepustki, twórcy gier będą musieli podać ramy czasowe premiery każdej części zawartości objętej przepustką.

Przepustki sezonowe muszą zawierać przewidywane daty premiery dla każdego elementu DLC, określone co najmniej w kwartałach i latach.

Przepustki sezonowe muszą zawierać przewidywane daty premiery dla każdego elementu DLC, określone co najmniej w kwartałach i latach. Co więcej, w momencie uruchomienia przepustki sezonowej konieczne jest udostępnienie co najmniej jednego elementu zawartości. Valve podkreśla, że jeśli deweloperzy nie są gotowi jasno komunikować dat premier, nie powinni oferować przepustek sezonowych na Steam.

Przepustki sezonowe

Opóźnienia i odwołania zawartości

Valve rozumie, że plany mogą się zmieniać w trakcie procesu deweloperskiego. W przypadku nieprzewidzianych trudności deweloperzy mogą raz zmienić datę premiery danego DLC, przesuwając ją maksymalnie o trzy miesiące.

Jeżeli jednak DLC zostanie anulowane, klienci będą mieli prawo do zwrotu pieniędzy za wartość niezrealizowanej zawartości. Przesunięcie premiery o więcej niż trzy miesiące może wiązać się z dodatkowymi konsekwencjami, takimi jak zwrot pieniędzy klientom za wartość DLC i możliwość pełnego zwrotu za całą przepustkę sezonową.

Dostępność przepustek sezonowych

Valve zaznacza, że przepustki sezonowe na Steam będą rzadkością i będą oferowane jedynie przez partnerów, którzy mają ugruntowaną reputację na platformie oraz doświadczenie w dostarczaniu zawartości zgodnie z obietnicami.

Nie wszystkie wytyczne będą obowiązywać w każdej sytuacji. Na przykład deweloperzy oferujący przepustkę sezonową jako część przedsprzedaży nie muszą udostępniać DLC w momencie rozpoczęcia sprzedaży, ale co najmniej jedna część zawartości musi być gotowa w dniu premiery gry.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Steam zaostrza zasady. Wydawcy nie będą już bezkarnie kiwać klientów

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł