Valve od wielu lat inwestuje w emulację, która ma pozwolić na uruchamianie gier x86 na procesorach ARM. Kluczowy w tym projekcie jest emulator Fex, który będzie stanowił software'owy fundament dla nadchodzącego zestawu VR. Ich narzędzie może jednak znaleźć dużo szersze zastosowanie.
W sieci ostatnio wybił się temat Steam Machines. Sami nawet dołączyliśmy i zdecydowaliśmy się podliczyć, za ile można zbudować własną wersję takiego komputerka. Tym razem mamy kolejną ciekawą informację o Valve. Bo firma może stworzyć solidny fundament pod uruchamianie gier z Windowsa na urządzeniach wykorzystujących procesory Arm znane nam doskonale ze smartfonów czy tabletów.
Jednocześnie firma Valve uznaje portowanie gier za niewłaściwy kierunek i tym samym stratę czasu.
_8c5df51db7.jpg)
W wywiadzie dla portalu The Verge firma przyznała, że od lat finansowała rozwój warstw translacyjnych oraz emulatorów. Inwestycje te mają na celu umożliwienie działania gier stworzonych dla architektury x86 również na chipach Arm.
Szukali ludzi już w 2016 roku
Jednocześnie firma Valve uznaje portowanie gier za niewłaściwy kierunek i tym samym stratę czasu. Właśnie dlatego postawili na emulację. Bazę w ich projekcie stanowi emulator o nazwie Fex. To właśnie on ma pozwolić na uruchamianie gier w niewydanym jeszcze zestawie VR, który znamy jako Steam Frame. Jako ciekawostkę warto dodać, że Valve zaczęło rekrutować ludzi do pracy nad warstwami translacyjnymi Arm w latach 2016-2017.

Z uwagi na przeznaczenie i konstrukcje samego zestawu VR wręcz konieczne było użycie procesora ARM. Główne czynniki są takie same jak w smartfonach - niższe zużycie energii i mniej wydzielanego ciepła względem x86. Z tego co obecnie wiadomo, Valve zamierza użyć w swoich goglach chipu Snapdragon 8 Gen 3.
Na goglach VR pewnie się nie skończy
Stworzenie przez inżynierów Valve specjalnego narzędzia emulacji może być przełomowe w kwestii mobilnego gamingu. Już raz udało im się zrobić coś podobnego. Chodzi o warstwę kompatybilności Proton, która ciągle odgrywa ważną rolę w uruchamianiu oprogramowania z Windowsa na systemach z rodziny Linux.
Poza zestawem VR firma Valve oficjalnie nie rozwija innego urządzenia z chipem Arm. Ich narzędzie emulacji może jednak bardzo spodobać się producentom smartfonów oraz zwykłym użytkownikom. Inaczej mówiąc software przygotowywany dla gogli wirtualnej rzeczywistości może mieć znacznie szersze zastosowanie. Pamiętajmy, że chipy x86 w smartfonach są już dziś naprawdę wydajne. Czyżby zatem nadchodziła era lepszego grania na Androidzie? A może z czasem doczekamy się nawet wejścia Valve na rynek smartfonów wraz z urządzeniem typu Steam Phone?
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
Steam Phone jest możliwy. Valve odegra kluczową rolę w odpalaniu gier z Windowsa