SteamVR 2.0 już dostępne. Valve ponownie stawia na VR

SteamVR 2.0 już dostępne. Valve ponownie stawia na VR

Valve jest jednym z głównych propagatorów high-endowego VR, a firma wypuściła nawet własny headset wirtualnej rzeczywistości i stworzyła jedną z najbardziej docenionych przez krytyków gier VR (Half-Life: Alyx). I co prawda ostatnio była skoncentrowana na innych projektach, takich jak Steam Deck, ale wraca do wirtualnej rzeczywistości, wprowadzając dużą aktualizację interfejsu Steam.

SteamVR 2.0 wygląda na całkowitą przebudowę platformy i jest teraz dostępny dla wszystkich użytkowników w wersji beta. Aktualizacja odświeża interfejs launchera, a Valve ma udostępnić więcej nowości związanych z VR jeszcze w tym roku.

SteamVR 2.0 wygląda na całkowitą przebudowę platformy i jest teraz dostępny dla wszystkich użytkowników w wersji beta.

Podczas gdy w lutym firma przebudowała tryb Steam Big Picture, aby odzwierciedlić bardziej przyjazny kontrolerowi interfejs Steam Deck, SteamVR zachował dotychczasowy wygląd klienta. SteamVR 2.0 dostosowuje nowy interfejs do gogli VR, ujednolicając go we wszystkich formatach platformy.

Nowe funkcje obejmują dodatkowe języki klawiatury, integrację czatu Steam i czatu głosowego oraz reorganizację strony sklepowej. Podobnie jak sklep Steam Deck prezentuje gry zweryfikowane przez Deck, nowy sklep SteamVR ułatwia wyszukiwanie tytułów VR.

steamVR 2.0

Wejście do wersji beta SteamVR 2.0 wymaga wyrażenia zgody na wersję beta klienta Steam i aplikacji SteamVR. Użytkownicy mogą skorzystać z pierwszej opcji w obszarze Ustawienia > Interfejs > Udział klienta w wersji beta. Następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy SteamVR w bibliotece i przejść do Właściwości > Bety > Uczestnictwo w wersji beta.

Valve nie przedstawiło planu działania, kiedy SteamVR 2.0 osiągnie finalną wersję ani co jeszcze nadejdzie, ale obiecało ujawnić więcej w nadchodzących tygodniach. Aktualizacja pobudziła też plotki o następcy headsetu Valve Index. Wprowadzony na rynek w 2019 roku Index miał dość dużą konkurencję ze strony Meta Quest 2 – najpopularniejszych gogli VR ze względu na przystępną cenę – oraz PlayStation VR 2. Meta ma wypuścić Quest 3 w tym roku, a Apple wypuści Vision Pro AR za 3500 dolarów na początku 2024 r.

Valve pierwotnie ogłosiło SteamVR 2.0 w 2017 roku, twierdząc, że będzie gotowy w ciągu roku. Firma przyzwyczaiła nas już jednak do tego, że na jej produkty trzeba długo czekać (fani Half-Life coś o tym wiedzą). Kilka lat temu dyrektor generalny Gabe Newell powiedział również, że Valve pracuje nad trzema „pełnymi” grami VR. To było w 2017 r. Half-Life: Alyx zadebiutowało w 2020 r., ale od tego czasu firma nie wydało nic nowego pod VR. Aktualizacja SteamVR 2.0 może wzbudzić nadzieje na pojawienie się wkrótce drugiego flagowego tytułu od Valve.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: SteamVR 2.0 już dostępne. Valve ponownie stawia na VR

 0