Super Mario Run to pierwszy eksperyment Nintendo na płaszczyźnie mobilnej. Gra ukazała się w grudniu na iOS. Od początku wiadomo było, że wersja na Androida ukaże się w późniejszym czasie. Teraz wiadomo dokładnie kiedy.
Już 23 marca posiadacze smartfonów i tabletów z systemem operacyjnym Android będą mogli spróbować przygód szalenie popularnego włoskiego hydraulika w wydaniu przenośnym. Informację przekazał za pośrednictwem Twittera amerykański oddział Nintendo. Warto tutaj nadmienić, że aby wypróbować grę nie musimy płacić ani grosza. Będziemy jednak ograniczeni do pierwszych trzech poziomów. Dzięki planowanemu na 23 marca uaktualnieniu gry do wersji 2.0.0 równocześnie na iOS i Androidzie dojdzie dodatkowo możliwość odblokowania czwartego darmowego etapu, gdy wypełnimy jedno z wyzwań Bowsera. Aby uzyskać dostęp do całej zawartości należy uiścić opłatę w wysokości 9,99 dolarów. Super Mario Run zdobył względne uznanie wśród growej branży, legitymując się średnią ocen na Metacritic na poziomie 76%. Jest to mimo wszystko wynik znacznie niższy niż typowe produkcje tej marki.
Super Mario Run wymaga stałego dostępu do Internetu ze względu na głęboką integrację funkcji społecznościowych.
Decyzja o wydaniu produkcji najpierw na platformy Apple była podyktowana przeciwdziałaniem piractwu i chęcią zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Mimo wszystko kontrowersje budził model biznesowy, co znajduje zwoje odzwierciedlenie w proporcjach ilości pobrań i aktywacji pełnej wersji gry. Statystyki z 31 stycznia (prezes Nintendo cytowany przez Business Insider) wykazują, że Super Mario Run pobrało 78 milionów osób, jednak na odblokowanie pełnej wersji zdecydowało się jedynie niecałe 4 miliony użytkowników, czyli około 5%. W rezultacie Nintendo odnotowało zysk na poziomie zaledwie 40 milionów dolarów (należy odliczyć 30% tantiem, które trafiają do Apple’a). Zważywszy na to, że produkcje pokroju Clash of Clans, Game of War czy Pokemon GO potrafią zarobić kilka milionów dziennie – jest to kwota, którą ciężko uznać za imponującą. Jak się okazuje, gry typu free-to-play potrafią być bardziej dochodowe, niż tytuły wydawane w tradycyjny, płatny sposób. Cena Super Mario Run na Androida nie jest jeszcze znana. Trudno przewidzieć jaką popularnością będzie cieszyć się ta właśnie wersja. Z jednej strony urządzeń z systemem operacyjnym Google jest znacznie więcej, z drugiej strony jeśli model płatności pozostanie ten sam, wiele osób może niechętnie podchodzić do zakupu gry. Jest jeszcze kwestia efektu „nowości”, którego edycja na Androida nie będzie posiadać.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Super Mario Run zadebiutuje na Androidzie w przyszłym tygodniu