System chłodzenia PS5 będzie optymalizowany pod konretne gry

System chłodzenia PS5 będzie optymalizowany pod konretne gry

Sony niedawno opublikowało w sieci wideo prezentujące wnętrze konsoli PlayStation 5 i jednym z najbardziej zaskakujących elementów ujawnionych na tym materiale był niewątpliwie system chłodzenia, a konkretniej masywny radiator i wentylator. Ten drugi mierzy bowiem 120 mm szerokości i 45 mm grubości. Japoński producent bardzo dużo uwagi poświęcił chłodzeniu PS5, dlatego też oprócz naprawdę dużych rozmiarów systemu chłodzenia zdecydował się na dość nietypowe rozwiązanie oparte o oprogramowanie. Sony ujawniło, że jego next-gen oferować będzie chłodzenie kontrolowane za pomocą oprogramowania, które z czasem poprawiać ma wydajność, bazując na danych pozyskiwanych z konkretnych gier. 

Sony ujawniło, że jego next-gen oferować będzie chłodzenie kontrolowane za pomocą oprogramowania...

System chłodzenia PS5 będzie optymalizowane pod konretne gry

Yasuhiro Ootori, architekt PS5, wyznał japońskiemu portalowi 4Gamer, że wentylator będzie kontrolowany przez software monitorujący APU znajdujące się w konsoli. Zastosowane tu APU to customowy układ AMD łączący CPU Zen 2 i GPU Navi, który ujawniono w marcu tego roku na prezentacji specyfikacji konsoli. Oprogramowanie będzie zbierać dane z kilku czujników temperatury rozmieszczonych w PlayStation 5 i powiąże je z tym, jak radzi sobie APU. Tym samym prędkość wentylatorów będzie dostosowywana do poszczególnych gier. “Różne gry zostaną wydane w przyszłości i będziemy zbierać dane z zachowania APU w każdym z tych tytułów. Mamy plan, by zoptymalizować pracę wentylatora, bazując na tych danych” - powiedział Ootori-san.

Architekt Sony zdradził także, że jego zespół testował i optymalizował system chłodzenia, umieszczając go w przezroczystej obudowie PS5. Zastosowano tu komorę suchego lodu, by obserwować przepływ powietrza i zobaczyć jego efekt na wewnętrzne temperatury. Niektórzy gracze wyrazili obawy związane z tak dużym wentylatorem, przypominając, że już PS4 i PS4 Pro potrafi brzmieć jak startujący odrzutowiec i obawiając, że w przypadku PS5 będzie jeszcze gorzej. Ootori-san wyjaśnił jednak, że większy wentylator oznacza, że może on pracować wolniej, przez co będzie też cichszy. Poza tym, wykorzystanie inteligentnego systemu wspieranego przez software sprawi, że ten pracować będzie z optymalną prędkością do konkretnej gry. W mniej wymagających tytułach powinno to znacząco obniżyć liczbę decybeli generowanych przez sprzęt.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: System chłodzenia PS5 będzie optymalizowany pod konretne gry

 0