NVIDIA z każdą nową generacją DLSS wprowadza przełomowe funkcje. Jeśli więc zastanawiacie się, jakie nowości wprowadzi DLSS 4, to szef Zielonych właśnie zasugerował, czego możemy się po nim spodziewać.
Podczas sesji pytań i odpowiedzi dyrektor generalny NVIDII, Jensen Huang, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat przyszłości DLSS. Huang zasugerował, że przyszłe wersje DLSS (prawdopodobnie DLSS 4) będą mogły generować tekstury i obiekty.
„Korzystamy już ze sztucznej inteligencji w grafice neuronowej i możemy generować piksele na podstawie kilku pikseli wejściowych (DLSS 2 - dop. red.). Generujemy także klatki pomiędzy klatkami – nie chodzi o interpolację, ale generację (DLSS 3 - dop. red.). W przyszłości będziemy nawet generować tekstury i obiekty, ale obiekty mogą być niższej jakości i możemy sprawić, że będą wyglądać lepiej” - powiedział Huang.
Jeśli więc zastanawiacie się, jakie nowości wprowadzi DLSS 4, to szef Zielonych właśnie zasugerował, czego możemy się po nim spodziewać.
Co ciekawe, NVIDIA zaprezentowała już jedną z tych dwóch nowych funkcji. Na konferencji Siggraph 2023 zespół zielonych pokazał swoje rozwiązanie Neural Structure Compression (NTC). Ta kompresja oparta na sztucznej inteligencji zmniejsza rozmiary tekstur, zachowując jednocześnie ich wysoką jakość. NVIDIA twierdzi, że ten nowy format jest lepszy niż stare formaty AVIF i JPEG XL.
Zakładać można, że NVIDIA może rozwinąć NTC, aby poprawić jakość tekstur. Wydaje się, że będzie to kolejny krok w kierunku rozwoju technologii DLSS. Następnie w DLSS 4 lub DLSS 5 mogłaby pozwolić na ulepszanie – lub nawet tworzenie – wysokiej jakości wersji obiektów o niskiej rozdzielczości. Otrzymać możemy więc nowy sposób na nadanie obiektom wyglądu gładkich i okrągłych, bez żadnych rozpikselowanych, wielokątnych krawędzi. A przynajmniej tak wnioskować można z komentarzy Huanga.
Trzeba jednak podkreślić, że być może DLSS 4 jeszcze nie wprowadzi tych funkcji i zobaczymy je dopiero w DLSS 5 lub DLSS 6. Niemniej wydaje się, że nad tym obecnie pracuje NVIDIA.
NVIDIA wypuści procesory graficzne nowej generacji pod koniec roku. W związku z tym ciekawie będzie zobaczyć, czy zadebiutuje wraz z nimi DLSS 4. A jeśli tak, czy DLSS 4 będzie wymagał nowych kart graficznych z serii RTX 50, czy też może będzie kompatybilny ze starszymi kartami graficznymi RTX.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Szef NVIDII zdradza, jakie funkcje może przynieść DLSS 4