Szef Square Enix sugeruje, że PS5 dorówna graficznie pecetom

Szef Square Enix sugeruje, że PS5 dorówna graficznie pecetom

Project Athia to jedna z najciekawiej prezentujących się gier zmierzających na PS5, które ujawniono na ostatnim pokazie PlayStation. Tytuł ten trafi jednak również na PC i wątek ten postawił podjąć prezes Square Enix, Yousuke Matsuda, który dość śmiało wypowiedział się na temat możliwości next-gena Sony, sugerując, że praktycznie dorównywać będzie on pod względem grafiki high-endowym pecetom. Project Athia (tytuł tymczasowy) to najnowszy projekt przygotowywany przez Luminous Productions właśnie na PC i PS5, który bazuje na silniku Luminous Engine. Matsuda zdradził, że będzie to produkcja typu open-world, gdzie gracze mogą swobodnie poruszać się po świecie gry. Poniżej możecie obejrzeć krótki zwiastun tego tytułu, który oferuje fragmenty rozgrywki.

Prezes Square Enix dość śmiało wypowiedział się na temat możliwości PS5, sugerując, że praktycznie dorównywać będzie on pod względem grafiki high-endowym pecetom.

Co jednak najciekawsze, zdaniem szefa Square Enix, PlayStation 5 jest w stanie zaoferować jakość grafiki podobną do tego, co zobaczyć można na PC. Ba, nie tyle podobną, co zdaniem Matsudy niemal identyczną. Twierdzi on, że PS5 zapewnia nawet jakość ray tracingu praktycznie taką samą, jaką znamy z pecetów. „PS5 znacząco ulepsza oprawę, m.in. dzięki zastosowaniu odbijającej światło technologii ray-tracingu. W porównaniu do tego, co widzimy na PC, jest ona niemal identyczna” - powiedział prezes Square Enix. W najnowszym wywiadzie udzielonym Toyo Keizai Plus, Matsuda wyraził opinię, że PlayStation 5 ma najlepszą konsolową technologię i zapewnił, że jego zespół wykorzystuje to w tworzeniu Project Athia, czyli jak na razie jedynym tytule zapowiedzianym przez Square Enix na nowy sprzęt Sony.     

Wydajność i architektura PS5 mogą w końcu uwolnić moc drzemiącą w silniku Luminous Engine. Athia Project może wykorzystać dynamiczne oświetlenie z cyklem dnia i nocy i refleksami świetlnymi generowanymi w czasie rzeczywistym oraz cieniami, które wspierać będą ra tracing, co przełoży się na next-genową oprawę wizualną. Square Enix zapewniło, że wciąż będzie wydawać gry na najmocniejsze platformy. „Wciąż planujemy tworzyć dobrze zbalansowane gry dostosowane do możliwości danej platformy, w tym tytuły na smartfony i bazujące na chmurze, ale nigdy nie przestaniemy tworzyć tytułów dla high-endowych platform, takich jak PS5. Bo te urządzenia są upchane najlepszymi technologiami.”

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Szef Square Enix sugeruje, że PS5 dorówna graficznie pecetom

 0