Szef Xboksa o Crackdown 3: obliczenia w chmurze sprawdzają się świetnie

Szef Xboksa o Crackdown 3: obliczenia w chmurze sprawdzają się świetnie

Phil Spencer, szef marki Xbox wypowiadał się wczoraj o kilku nadchodzących na PC i Xbox One grach w tym roku - Crackdown 3 i Phantom Dust.

Spencer skomentował powyższe gry i stan prac nad nimi za pomocą Twittera. W kwestii Crackdown 3, chwalił on świat, który uznał za bardzo "żywy", a przeciwników za "różnorodnych". W superlatywach wypowiadał się także o technologii obliczeń w chmurze, która "świetnie się spisuje". Jest ona odpowiedzialna za kalkulowanie fizyki i proceduralne generowanie zniszczeń. Te ostatnie mają być główną atrakcją gry tworzonej pod okiem byłego założyciela DMA Design i ojca serii GTA, Davida Jonesa. W 2015 roku na Gamescom Jones zademonstrował model destrukcji otoczenia, w którym wywracały się całe budynki, a następnie można było je użyć jako improwizowane platformy do przemieszczania się. Microsoft użyczył technologii Azure do wykonywania obliczeń związanych z modelami zniszczeń. Nie będzie to pierwsza gra czerpiąca korzyści z Azure, lecz w tym wypadku będzie to implementacja najbardziej namacalna.

Z kolei Phantom Dust to remaster gry z oryginalnego Xboksa - jednego z ulubionych tytułów Spencera. Jest to połączenie gry karcianej, strategicznej i RPG akcji. Pierwotnie kilka lat temu przygotowany był reboot serii w postaci całkowicie nowej gry nawiązującej do oryginału, ale projekt niestety zawieszono. Jako alternatywę Microsoft postanowił wydać remaster wersji z pierwszego Xboksa. Ma on ukazać się w tym roku na Windows 10 PC i Xbox One. Stojący na czele marki Xbox Spencer miał ostatnio okazję podejrzeć postępy nad produkcją i powiedział, że gra "nadal trzyma się dobrze" i pochwalił studio za wkład włożony w remaster. Spencer nie krył także własnej dumy z faktu, że może zaprezentować Phantom Dust nowemu pokoleniu graczy.

Crackdown 3 ma ukazać się przed ostatnim kwartałem tego roku na PC, Xbox One, a także wykorzysta już moc Project Scorpio, gdzie otrzyma wsparcie dla rozdzielczości 4K. Phantom Dust także zostanie wydane w tym roku, choć nie potwierdzono jeszcze daty - gra ukaże się zarówno na PC, jak i Xbox One. 

 

 

Pokaż / Dodaj komentarze do: Szef Xboksa o Crackdown 3: obliczenia w chmurze sprawdzają się świetnie

 0