Sztuczna inteligencja sieje pogrom wśród oszustów. Poleciało tysiące banów

Sztuczna inteligencja sieje pogrom wśród oszustów. Poleciało tysiące banów

Black Ops 6, najnowsza odsłona popularnej serii strzelanek od Activision, zadebiutowała w październiku i spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem fanów oraz krytyków. Niestety, podobnie jak wiele innych gier multiplayer, produkcja szybko stała się celem oszustów, co zrujnowało rozgrywkę wielu uczciwym graczom. W odpowiedzi na lawinę skarg społeczności, Activision wdrożyło system oparty o AI, który zbanował tysiące kont.

Sztuczna inteligencja na straży uczciwej gry

Od premiery trybu Ranked Play 21 listopada, Activision zbanowało już ponad 19 tysięcy kont, które przyłapano na oszustwie. Kluczowym narzędziem w walce z oszustwami jest zaawansowany system tzw. sztucznej inteligencji, który analizuje wzorce zachowań graczy i identyfikuje nielegalne działania. Firma poinformowała, że systemy AI działają w trybie „godzinnych przeszukiwań”, co pozwala na szybkie usuwanie oszustów z tabel rankingowych i trybów gry. Aby zwiększyć skuteczność działań, Activision stale optymalizuje kod swoich systemów anty-cheat, w tym technologii Ricochet, która została dodatkowo usprawniona po początkowych problemach technicznych związanych z przerwą w dostępie do danych. Obecnie system działa zgodnie z oczekiwaniami, pozwalając na jeszcze dokładniejsze wykrywanie oszustów.

 

Activision zablokowało ponad 19 000 kont za oszustwa od czasu uruchomienia gry rankingowej 21 listopada.

„God-tier” czy oszust? – Jak działa AI

Przed premierą Black Ops 6 Activision zapowiedziało, że ich system anty-cheat będzie w stanie odróżniać wybitnych graczy, określanych jako „God-tier”, od tych, którzy wykorzystują niedozwolone modyfikacje. Kluczem jest analiza stylu gry. „Ludzkie zachowania – niezależnie od tego, czy grają legalnie, dobrze czy źle – dostarczają danych, które pomagają nam identyfikować tych, którzy oszukują” – tłumaczył przedstawiciel firmy.

Problemy z oszustwami w trybie rankingowym osiągnęły apogeum w pierwszych dniach po premierze, wywołując falę krytyki ze strony społeczności graczy. Znani twórcy treści związani z Call of Duty otwarcie piętnowali sytuację, wywierając presję na deweloperów. Activision szybko przyznało się do problemu i obiecało aktualizacje systemu Ricochet. Dzięki temu udało się przywrócić skuteczność systemów antycheat, a masowe bany przyniosły pierwsze widoczne rezultaty.

Mimo sukcesów w walce z oszustami, system nie jest pozbawiony wad. Niektórzy gracze twierdzą, że zostali niesłusznie zbanowani, pomimo braku udziału w nielegalnych działaniach. Activision nie potwierdziło, czy takie przypadki rzeczywiście miały miejsce, ale nie wyklucza, że AI może popełnić błędy.

Równolegle gracze konsolowi domagają się wprowadzenia opcji wyłączenia funkcji crossplay, wskazując na przewagę użytkowników PC korzystających z klawiatury i myszy. Activision nie podjęło jeszcze decyzji w tej sprawie, ale presja społeczności na wprowadzenie takiej możliwości rośnie.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sztuczna inteligencja sieje pogrom wśród oszustów. Poleciało tysiące banów

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł