Tak wygląda pierwszy Resident Evil jako gra FPS

Tak wygląda pierwszy Resident Evil jako gra FPS

Nie jest to powszechnie znany fakt, ale przed swoją premierą w 1996, Resident Evil, miał początkowo być grą w perspektywie FPP. Nadejście najnowszej, siódmej części serii zachęciło pewnego fana aby przerobić remake pierwszego Residenta na grę FPS.

Sztuki tej dokonał użytkownik YouTube imieniem Rod Lima. Entuzjasta horrorów Capcom najpierw wydobył z gry dane zawierające modele i animacje postaci, a następnie napisał własny skrypt, który zasadniczo przekształca perspektywę Resident Evil Remake z TPP na FPP. Musiał jednak przy tym stworzyć prerenderowane tła na nowo, a wykorzystał do tego program do modelowania grafiki 3D - Blender.

Prace nad projektem nie są jeszcze w pełni skończone - poprawek wymagają animacje broni a także Lima musi dodać pełnoprawne efekty dźwiękowe. Co ciekawe, perspektywa ulega zmianie także w przerywnikach opartych na silniku gry. Nie wiadomo kiedy i czy Limie uda się kiedykolwiek definitywnie skończyć i udostępnić mod.

Pomimo braku jakiejkolwiek gwarancji na to, czy fani będą mogli spróbować pierwszego Residenta w takiej formie, jest to mimo wszystko interesujące przedsięwzięcie. Społeczność Resident Evil jest niezwykle entuzjastyczna względem swojej ukochanej serii. Pięć dni temu inny fan odtworzył prototypową wersję dema Resident Evil 4 i publicznie je udostępnił.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Tak wygląda pierwszy Resident Evil jako gra FPS

 0