Take-Two, wydawca serii Grand Theft Auto oraz Red Dead Redemption ogłosił zwolnienia, które mają przygotować przedsiębiorstwo na kolejny długi okres sukcesu. Brzmi sensownie?
Take-Two generujący krocie z serii GTA i Red Dead Redemption ogłosił redukcję etatów, a powodem jest chęć "przygotowania firmy na kolejny długi okres sukcesu". Zwolnienia określono "niezbędnym krokiem". Co ciekawe w rozmowie z serwisem GamesIndustry.biz Strauss Zelnick, szef Take-Two powiedział, iż „nie spodziewa się zwolnień na szeroką skalę”, dodając, że Take-Two dokonuje korekt dział po dziale i stara się zwiększyć wydajność. Mimo to doszło już do roszad kadrowych. Początkowo Jason Schreier z Bloomberga napisał na Twitterze, że zwolnienia miały miejsce m.in. w Take-Two Private Division. Take-Two następnie potwierdził doniesienia w oświadczeniu wysłanym do PC Gamera.
Take-Two przeprowadza zwolnienia pracowników, które mają służyć przygotowaniu firmy na kolejny długi okres sukcesów.
Video game publisher Take-Two is laying people off today in its Private Division label and other divisions, sources tell Bloomberg. Spokesman Alan Lewis says the cuts "will better align our organization with our long-term priorities" and that the impact on dev teams is "minimal."
— Jason Schreier (@jasonschreier) March 7, 2023
„Możemy potwierdzić, że nastąpiły ukierunkowane redukcje w naszych zespołach w USA, głównie w działach korporacyjnych, co lepiej dostosuje organizację do naszych długoterminowych priorytetów. Kontynuujemy strategiczne inwestycje w nasz talent i technologię, aby realizować długoterminowe projekty. Wpływ tych zmian na nasze amerykańskie zespoły programistów był minimalny. Poza Stanami Zjednoczonymi rozpoczęliśmy procedury zgodne z lokalnym prawem, które, jak przewidujemy, mogą skutkować podobnymi redukcjami” – powiedział rzecznik Take-Two Alan Lewis. Private Division zostało założone przez Take-Two w 2017 roku i odpowiada za wydawanie mniejszych, bardziej niezależnych gier.
Take-Two przeprowadza zwolnienia, lecz z drugiej strony do biednych korporacji nie należy. GTA 5 mimo upływu lat jest niepokonane i nadal sprzedaje się bardzo dobrze. Według danych z końcówki 2022 roku produkcja rozeszła się w nakładzie 170 milionów egzemplarzy i wynik robi wrażenie jak na niemal 10-letni tytuł, który przeżył kilka generacji konsol i zaczynał jeszcze na Xboxie 360 oraz PlayStation 3. Ogromny wpływ na sukces ma tryb GTA Online w tym GTA RP, które przyciąga wielu popularnych streamerów i pomaga zwiększyć zainteresowanie samą grą.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Take-Two ogłasza zwolnienia