GTA 6 bez udziału AI. "Maszyna nie może podejmować kreatywnych decyzji za Ciebie"

GTA 6 bez udziału AI. "Maszyna nie może podejmować kreatywnych decyzji za Ciebie"

Strauss Zelnick, dyrektor generalny koncernu Take-Two Interactive, w wywiadzie dla CNBC poruszył temat roli sztucznej inteligencji w produkcji gier.

Choć AI, w tym popularne modele jak ChatGPT, pokazują imponujące możliwości w kodowaniu, zdaniem Zelnicka, jej wpływ na branżę gier będzie ograniczony. „Interaktywna rozrywka od zawsze miała do czynienia z AI”, wyjaśnia CEO. „Przypomnę tylko, że AI oznacza sztuczną inteligencję. To oksymoron – to tylko cyfrowe narzędzie”. Zelnick jest przekonany, że sztuczna inteligencja nie stanie się kluczowym czynnikiem ani w tworzeniu fabuły, ani w samym procesie projektowania gier. Uważa, że AI – podobnie jak Blender czy Unreal Engine – stanie się „jednym z wielu” narzędzi dla deweloperów. Dzięki temu twórcy będą mogli oddelegować AI mniej twórcze zadania i skupić się na rozwoju kreatywnych pomysłów. „Maszyny nie mogą podejmować kreatywnych decyzji za Ciebie” – stwierdził, dodając, że to ludzie wciąż będą głównym źródłem innowacji w branży gier.

Dyrektor generalny Take-Two, Strauss Zelnick, uważa, że ​​trwająca rewolucja AI nie wpłynie znacząco na branżę produkcji gier z punktu widzenia zatrudnienia lub kreatywności. 

Zelnick zwraca uwagę na jedną z największych ikon studia – serię Grand Theft Auto. Przypomina, że GTA V, jedno z najpopularniejszych dzieł rozrywkowych w historii, odniosło sukces bez udziału AI w tworzeniu fabuły czy konstrukcji świata gry. Podobnie zbliżające się GTA VI, które według ostatnich informacji ma trafić na rynek w 2025 roku, kontynuuje tę tradycję. W ocenie Zelnicka twórcy gier już od dawna stosują zaawansowane algorytmy AI, ale – jak sam mówi – rewolucja związana z uczeniem maszynowym i modelami językowymi to bardziej narzędzie niż czynnik przełomowy.

Podzielone opinie w branży: AI jako wsparcie czy konkurencja dla ludzi?

Choć Nvidia i inni technologiczni giganci obstawiają, że AI w przyszłości będzie mogła zastępować ludzi w niektórych zadaniach, takich jak kodowanie czy pisanie dialogów, Zelnick pozostaje sceptyczny. „Wszystkie nasze narzędzia pomagają nam stać się bardziej wydajnymi… Ale narzędzia te staną się towarem powszechnym. Każdy będzie miał do nich dostęp”, dodał CEO. Sugeruje, że nowe technologie w równym stopniu będą dostępne dla wszystkich firm, co nie zapewni żadnej z nich znaczącej przewagi. Jak zaznacza Zelnick, o sukcesie gry wciąż decydować będą ludzie i ich pomysły – nie algorytmy.

Jednak są głosy w branży, które z większym optymizmem patrzą na możliwości AI. Peter Molyneux, legendarny twórca gier, sugeruje, że sztuczna inteligencja pozwoli w przyszłości tworzyć gry poprzez proste komendy językowe, co otworzyłoby drzwi do produkcji gier osobom bez umiejętności programistycznych. Z kolei niektórzy modderzy już teraz wykorzystują AI do ulepszania zachowań postaci niezależnych, przewidując, że rozwój AI zmieni sposób interakcji graczy ze światem gry.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: GTA 6 bez udziału AI. "Maszyna nie może podejmować kreatywnych decyzji za Ciebie"

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł